SEMESTER!!!!

ÄNTLIGEN är den här!! Den ljuva semestern! Över ÅTTA veckors frihet från kommunens lokaler. Det är knappt så man tror det. Sjukt skönt efter denna jobbiga vår. Skönt att slippa allt tjafs som varit den senaste tiden, men det kommer förmodligen inte bli bättre till hösten. Men nåja, det blir då det.


Nu är Mimmi och Lars hus ute på försäljning. Slutet på en era som varat sedan de själva byggde huset 1975. Det känns konstigt. Det har liksom alltid varit "Mimmi och Lars i Helsingborg". Jag har vuxit upp med att vi alltid åkt dit varje år. Nu blir det inget mer besök på Farmarevägen 8... Inte heller något mer ringande till telefonnumret som går till nämnd adress. Jag tycker inte om när livet tar såna här vägar. Förändring är bra ibland men ofta är det också något som är förknippat med tunga beslut eller sorg. Jag har sååå otroligt mycket minnen från Helsingborg och jag antar att jag får leva vidare med just dessa minnen och inse att tiden där nedifrån nu är förbi.
Det positiva är förstås att Mimmi nu flyttar hem till Dalarna efter nästan 40 år på vift! Hon har ju alltid längtat hem men ändå stannat i Hbg för sin kärleks skull. Så på söndag går en del av flyttlasset och sedan åker J och pappa ned för att hämta resten när visningen på huset har varit.

Här är huset om någon känner sig manad ;-)    (Hade man haft de pengarna så.... )

Mimmis hus

Fina trädgården med lilla gäststugen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback