Riktigt tillsammans

Tänk vad tiden går fort alltså. Det är helt sjukt. Det känns som igår båda mina bröder var små och sprang och drygade sig när man själv var tonåring och hade kompisar eller killar hemma. Nu är min ena bror snart 24 och har flyttat till Stockholm och min andra bror är snart 17 och har blivit stoooor. Lilla C. Det var verkligen inte länge sedan som han gick och höll syrran i handen på stan. Jag minns när jag flyttade hemifrån och mamma var snäll nog att ge mig ett halvt kök så att jag skulle klara mig. Däribland en charmig spagghettislev i form av en dinosaurie. Det var inte ett smart drag. Min lille bror var tokig i dinosaurier och han skrek och grinade som ett litet spädbarn med kolik när jag lade beslag på den där sleven. Hihi.
Du vet brorsan, jag ska ska spara den tills den dag du flyttar hemifrån - då ska du få den.

Idag är det jag som är det dryga barnet. Lilla C har nämligen skaffat sig en tjej. En riktig tjej. Riktigt tillsammans - det är när man skriver gulliga meddelanden till varandra på bilddagboken, när man pratar flera timmar i telefonen med varandra trots att man egentligen inte har något särskilt att säga. När man kallar varandra bebi, och när man ger varandra söta saker så att man hela tiden har något att minnas varandra med. Och framför allt - när man sover över hos varandra och stannar hos varandra flera dagar i rad. är man tillsammans på riktigt.
De är såå söta tillsammans C och A! Men C, du vet att det är nu du kanske får tillbaka för gammal ost ;-) 


The famous dinosaur:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback