Kallare än i en frys!

Jag fick en chock när jag gick upp och tittade på termometern i morse. - 28 grader!!
Shit! Det var bara att bylta på sig och pallra sig ut till de små liven som stod i hagen och väntade på frukost. Jag hade ju lite tidigare blivit väckt av ett telefonsamtal från mamma, då hon berättade att Jalla och Hilding var i samma hage. Tråden var nerriven och i Hildings hage stod två frostiga hästar. Inte frös de inte, de var tvärtom myyycket varma av allt spring de haft för sig.
Vi flyttade Jalla till en annan hage eftersom ingen hade lust att börja gå runt och fixa tråden i nästan 30-graders kyla.
Nu har vi nyss varit ute och fixat den. För nu är det ju bara 22 grader!
Tråkigt nog hade hästarna lek så pass att Hildings bästa täcke var trasigt. Grrrr. Ett bensnöre avryckt och sen en stor reva ovanför ena maggjorden. Suck.

Denna helg har annars varit mycket trevlig då min svåger, dvs J:s bror och hans tjej varit på besök. Vi har spelat spel, grillat (!), och haft allmänt trevligt. C tog sig en tur på Jalla och han fick ut och pulsa lite snö. Innan det hade han dock nästan fått en hjärtattack eftersom N skulle testa att åka skidor för första gången.
För det första tycker hästarna inte alls om skidåkare eftersom de ser både konstiga ut och låter konstigt. När sen skidåkaren dessutom har reflexväst på sig och sedan ramlar ihop, skrikandes, i en hög mitt framför den stackars vettskrämda hästen - ja, då kan det gå illa. Hästen hoppade lyckligvis bara bakåt en bra bit och skidåkaren kom tillslut upp - helskinnad. Däremot tog det ett tag innan Jalla sänkte garden mot den mystiske mannen. N fick knappt klappa honom efter det. Haha. Och Jalla vääägrade gå förbi N när han stod på gården. det var ju en mycket farlig människa som han hade sett slänga sig ner på marken med både skidor och stavar som hot.....
Mycket kan hända när en stockholmare bestämmer sig för att prova på skidåkning för första gången i sitt 24-åriga liv......


Kommentarer
Postat av: Amanda

28 minus!!? Jag skulle dött :P

Postat av: Johanna

Usch, kallt på andra sidan me, hingstfölet roar sig numera med att förstöra hagar, ingenting kan stoppa honom, så nu gå alla tillsammans, högst ofrivilligt från min sida. Hoppas Berger får behålla sin hälsa bara.... Blondie är INTE snäll...

2009-01-05 @ 09:56:40
Postat av: Sandrah

Hallå bruden!

Ja, det är INTE skönt. Jag måste medge att jag varit en dålig tränare den senaste veckan. Jag tyckte min köldgräns var nådd.... Men Jalla blev riden i förrgår, och igår hade rejsat så de var alldeles vita. Bra, tänkte jag. Så blev mitt samvete gott igen. Gratis motion. Men åhh så jobbigt...vad tycker Bengan om det? Klas då? Hmmm...har du han kvar? Eller hur var det med det där.

2009-01-05 @ 15:20:37
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Johanna

Berger, Klas Bark och Blondie, det är gänget nu... :)

Klas är herre på täppan, och tuktar tanten, tur det annars hade hon varit odräglig.

Berger tycker ändå att det är KUL att få springa med de andra!!

Idag blir det träning, varmt ute!!

2009-01-06 @ 07:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback