En månad kvar!

Jaja, jag vet. Jag har inte så mycket tid att skriva nu för tiden. Dagarna blir kortare och kortare och det känns som att man ska hinna med mer och mer. MEN - om en månad vänder det och blir ljusare igen! Så talar väl en sann optimist??
 
Vi tränar på med Stygge. Jag har mest skrittat hemma eftersom han haft de där bockningarna för sig. Nu har jag börjat med att knyta svansen på honom och det verkar han inte bry sig i. Försöker få bort de där tankarna han har att han måste knipa svans när han blir rädd, arg eller irriterad. Jag tänker att om han märker att han inte KAN knipa så kanske han ger sig. Förhoppningsvis kan/vill han inte bocka då heller. Men det vet man ju inte, de kan ju bocka ändå, men han har alltid knipit svansen innan så kanske kan man känna sig nåååågot säkrare. Men hästar är ju hästar.
Så utrustning hemma är nu mera knuten svans samt slaggjord på hästen och bakom ;-) Får se hur långt det räcker...
 
På lördag ska vi ner på banan så får Linda köra några varv. Sen får vi se hur mycket vi hinner med hemma nästa vecka innan det ska frysa på igen. Är ju så knepigt nu när det är brodd, blir liksom inte bra hur man än gör. Brodd på mjukt underlag eller stenhårt...

Kommentarer
Postat av: monica

Ja man kan ju alltid hoppas hon får vara "hel" sista året och att de blir de bästa året för oss :) återstår att se:)
Ja de som inte dödar de härdar ju så^^ vi är nog rätt härdade vid de här laget, även om motgångar gör en väldigt ledsen och man är nära att ge upp..
Va skönt att han börjar se bättre ut och att skorna kan ha nåt med de att göra:)
Klart vi fortsätter att kämpa:) jag är inte den som ger upp i första taget :)

Och jaaa att möta 3 vargar på skogen.. Kan säga att jag har nog aldrig vart så rädd i hela mitt liv, pratade med länstyrelsen igår, och dom sa att de är ett revir där, och att de har iakttagits 6-8 vargar i det reviret. Så chansen är nog rätt stor att dom håller til ldär fler ggr när man rider/kör förbi..

Postat av: monica

Tack för fina ord:)
de känns tungt som fan. Och Jullan verkar undrande vart Ari är, tur de finns andra hästar i stallet, så hon har ju sällskap på de viset även om hon går själv i hagen.
vissa stunder blir jag ledsen som bara den, och idag i stallet så fråga en som oxå har häst där om A, då kom tårarna..
Tack, önskar dej o din familj o din djur en god jul oxå:)

2012-12-23 @ 16:47:58
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: monica

Tack:) ja de känns jätte kul. Bara o hoppas hon håller nu o klarar sej utan skador o liknande, så här sista året hon får starta.
Ja vi får se, får väll höra me kusken va han tkr om hon ska köras med eller utan käk:)
hur går de me Stygge då?

2013-02-19 @ 20:08:05
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: monica

Den passar väldigt bra på hästar med hög manke, meeen den är för smal o trång den ligger högt på, alltså den sluter sej inte om ryggen. Märker att Jullan inte trivs i den, därför måste jag sälja den. Stygge är nog inte smalare än Jullan så tror inte den passar, men vill du får du gärna låna och prova.

2013-03-07 @ 13:46:30
URL: http://monkizzen.blogg.se
Postat av: monica

Nä jag gissar på att den inte passar honom heller. Den är eller blir nog för smal, precis som den är för Jullan. Ja de är jättesvårt med sadlar, men jag har haft claridge house syntet förut, den passade bra, är en sån jag tänkt o köpa igen, men måste ha denna såld först :/

2013-03-08 @ 11:11:08
URL: http://monkizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback