Onsdag

Hektiskt vecka!
Nu är i alla fall allting klart med Jalla och han är numer Våmhusbo! Han har ju varit på foder hos en tjej sedan augusti och hon ville absolut inte skiljas från honom så det känns toppen att han kommit till ett hem där han får stanna! Vi var där och gjorde klart allting i måndags och då passade vi på att hjälpa till att spänna för honom för första gången på länge och Jalla blev toppenglad! Det var verkligen skoj att se hur han älskar att dra vagn :-)

Skönt att Jalla också finns så nära så vi kan hälsa på honom när vi vill!



Stygge var ingen sötnöt idag inte. J skulle ta en promenix med honom eftersom jag jobbar sent på onsdagar. När jag kommer hem ser jag en ljusbrun sak springa i cirklar runt J uppe på åkern. SUCK. Det var trumpetande, sparkar, resningar, hopp, you name it! Nånting hade skrämt upp honom (HAN - som aldrig blir rädd) men det är väl inte lätt när man är full av spring men tvingas vara konvalescent....
Hoppas det går bättre i morgon!






Kommentarer
Postat av: Frieda

Men åh lilla Stygge, vill inte alls vara still och gå tråkiga promenader ;) hur länge ska han ta det lugnt? Ja, han har nog kanske varit med om något... En av mina gamla travare var också rädd för män, men han hade tyvärr blivit ganska illa behandlad på travet, var huvudskygg och sånt :( men trygge däremot, han är världens coolaste kille, helt orädd så länge hans ledare är det, hoppar allt med gott självförtroende och traskar fram överallt. Extremt uppmärksamhetskrävande och blir förbannad om jag skulle råka borsta en annan häst när han ser ;) en charmör med andra ord ;) tjejen jag köpte honom av 2009 hade haft honom sen han var 1,5 år (född -02) och med tiden har förra ägaren och jag blivit bästa vänner, så jag har bra koll på hans liv. Det var hon som provade att travträna honom också men insåg rätt fort att det inte var något för honom, hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback