SOMMARLOV!

Äntligen SOMMARLOV!
Privilegiet med att vara lärare är förstås att vi har ett långt och skönt sommarlov. Vad många inte vet är dock att vi under arbetar in all den tid vi är lediga. Dock känns det så klart helt värt det! Åtta veckors semester är verkligen inte dumt. Sjukt när man tänker på att det är dubbelt så lång tid som de flesta andra har semester.
Nackdelen är att vi inte har någon semster att ta under resten av året. Skulle jag vilja vara ledig en dag då jag till ex ska till veterinären med hästen, så måste jag ta tjänstledigt, och vara ledig utan lön. Men, man kan inte få allt här i livet förstås.

Mitt sommarlov börjar med att jag dragit på mig en rejäl förkylning, med halsont och feber som följd. Så just nu orkar jag inte göra så mycket över huvud taget men det ger väl med sig hoppas jag. Stygge-träningen fick bli inställd igår men jag hoppas jag kan ut i eftermiddag, annars får han helt se det som en liten "minisemster" och vila hela tre dagar. ;-) Han går ju på bete och tjockar på sig så fint att ingen känner igen honom numer.

Kommentarer
Postat av: monica

Ja usch de var ingen trevlig början med regnandet, men de avtog men var kallt, kändes som höst:(

Krya på dej nu.. Inge skoj o va sjuk..

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback