Galoppör

Ja, vad ska man säga. Jag har en häst som varit väldigt dålig, ont överallt och gud vet vad. Men nog fan har han travat. Travat, travat och travat, HUR ont han än haft. I går tänkte jag att jag skulle börjat köra intervaller igen, för första gången sen i november. Jag tänkte jag skulle dra två repor uppe på rakbanan mest för att han skulle få dra på lite. Han har ju tjatat varje gång vi joggat uppe på rakbanan. Vi joggar ett tag och sen släpper jag på honom lite och han accar. Han kommer upp i kanske 1.50 och då kastar han sig galopp. JAHA?!?! Han ställer sig i trav igen men faller lika snabbt in i galopp igen. Då sket jag i det. Det var helt oväntat beteende.
Visst att han känts lite knackig men galoppera? Och med tanke på all rehab han fått borde han ju inte haft känningar någonstans när det går så långsamt. Eller har någon helt sonika bytt ut honom mot en nordis? Det kanske inte ÄR Stygge??
Hm.....
Jag skickade ett desperat sms till min ET som tycket jag skulle ta det lugnt och försöka igen om några dagar. En kompis lugnade mig med att han kanske bara var oseriös och rek mig till att åka på banan och testa.
Jag tror att han möjligen kan vara rädd att trampa på sten, eller att han är hovöm, men jag vet inte. Sen har han ju en liten bula efter en spark han fått, så vi kollar den när vi ska till vetten och rensa tänderna den 5:e.

Fan att det ska vara så svårt jämt. Nu fick jag ju liksom alldeles för mycket att fundera på. Jag ska prova en gång till på rakbanan sen blir det nog att träna lite i Rättvik framöver med tanke på att det är ledigt ett tag till. Där behöver vi iaf inte akta oss för att trampa på nån sten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback