Jo men visst!

Fullt upp trots att sommaren inte bjuder på särskilt "somrigt" väder. Vi tränar mest i Rättvik nu för tiden, eller ja, vi tränar så gott som uteslutande i Rättvik nu. Detta pga att det inte går att vistas i skogen här hemma då det kryllar av blodtörstiga bromsar som inte låter hästarna få en lugn stund. Men nu är det CCW i Rättvik vilket gör att banan är mer stängd än öppen en vecka framåt, så vi får nog trotsa skogens odjur åtminstone nåt pass här fram över. Stygge har jobbat på med tre intervallpass de senaste fem dagarna och man känner att han blir starkare och starkare för varje gång. Han tycker inte det är så värst kul när han är ensam häst på banan, men om det är fler där, då ska han minsann visa upp sig. Då är det en stolt snabb herre som kutar runt för allt vad han förmår och långsamma intervaller är inte att tänka på då.
Är han själv ,ja då är det kanppt snigelfart på herren.
Igår var han bättre än nånsin, undra om det berodde på att han själv körde galoppintervaller i hagen innan vi åkte?? Inte helt omöjligt att han hunnit värma upp musklerna lite på det faktiskt...

Snart är semestern slut och det är vardag igen. Suck. Jag ska inte klaga, det vet jag, eftersom jag har betydligt längre sommarledighet än de flesta. Men, börja-jobba-ångesten slipper jag inte för det. Jag spenderar ju också sista helgen i "frihet" med att tänka "fan, vad skönt om man haft några saftiga miljoner på banken, så man kunde ha semester i alla fall 40 veckor om året :-) " Men samtidigt, om vi inte jobbat hade vi ju heller inte fått känna på hur det är att uppskatta att INTE gå till jobbet på morgonen.

Nåväl. Näst kommande vecka blir det förhoppningsvis två travbanebesök utan egen häst. På måndagen ska ju Queenie gå premie, vilket måste ses och på lördag har Rättvik årets V75-dag.

Kommentarer
Postat av: Monica

Ja de stämmer, jag gjorde en liten gräs hage åt dom, men nu är den nedplockad, för nu är de camping där för ccw folket :/ Ja de brukar inte vara populärt att ta in den ena före den andra så jag försöker ta dom samtidigt, de lyckas inte alltid. haha

jaha ja då är de bra o ha banan, jag kör för de mesta i skogen o trotsar alla flygfän, Jullan är stekhet när man kör bana/rakbana ngt lugnare på skogen. Hon är bättre o rida, men eftersom vi skulle startat idag så beslutade jag att bara körträna henne inför den.. Nu vart de strykning..

annars kanske du vill träna ilag ngn dag/kväll om de passar i skogen istället vi har ju kanonfina sandvägar=)

Postat av: Monica

Ja men vi får ta de längre fram då :)

ska du va me på Bygdetravet nå me Stygge? jag funderar på o anmäla mej o Jullis, jag jobbar egentligen då, har delad tur den dan, men tänkte anmäla få se hur många lopp de blir o så och drar de ut på tiden får man väll stryka..

Ja jag anmälde o i alla proppar så skrev ja i kommentarsrutan att hon ska endast starta om T kör.. När startlisatn var klar, var hon me ändå o dom hade satt upp Widell.. T hade egentränad i de loppet, så jag kände att dom hade inte lyssnat på va jag skrev, o detta skulle ju va första starten efter skadan, T vet hur hon är o hur hon ska köras, Widell kan ju vara lite "hård" elle va man ska säga..

Men på fredagen så va hon brunstig så då strök jag för de.. men skulle strykit ändå:)

2012-07-31 @ 10:46:48
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: Monica

Ja jag tycker hon känns kanon fin, pigg och glad.. Stekhet o köra, lugnare när man rider=) Har kört på henne rätt hårt nu ett tag o haft koll där skadan var men har inte märkt av att hon reagerat nå o så, så jag går på att den är läkt, även om jag inte vart o kollat henne nå mer. Ja fy så surt o så åker man ju på o betala strykningsavgift oxå. Men gör dom fel en gång till då tänker jag verkligen säga till för har man spec önskemål ska dom ju inte bara nonchalera de..

Tony är kanoners som kusk, tar sej verkligen tid, de va ju han som sa att hon ska gå me murphy o csb, han är otroligt mån om sina uppsittningar. Han kör inte livet ur hästen, han känner lite mer va den går för, vissa är ju inte så speediga utan håller mer samma fart loppet igenom o sån är Jullan.

Hoppas du får ut Stygge snart då:)

2012-08-01 @ 20:52:18
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback