Söndag

Söndag kväll och jag sitter här och väntar på J som är och köper mat.
Normalt sett är jag en person som nästan aldrig är sjuk, men detta är ANDRA helgen i rad som jag är sjuk! Dessutom var jag ju sjuk i influensa i mitten av augusti med så jag förstår verkligen inte vad som är problemet. Nu har jag haft feber och halsont och förra helgen var jag magsjuk vilket är första gången på typ 15 år....
Ogilla!

Har precis kört ett intervalljobb med Stygge och man kan ju inte annat än avguda den hästen alltså. Herregud, vad skön han är. Så LUGN! Han springer på i sina intervaller men emellan dem och både före och efter är han som en lugn gamling. Inte rädd för nåt och skrittar avslappnat och ledigt. Supercool! Det finns liksom inte i honom att vara stissig och nervig. GUD så SKÖNT det är!
Förra intervalljobbet var han lite småseg och jag tror det beror på hovarna och det lite halvdåliga underlaget. Ha ömmade i i fötterna på höger sida efteråt.
Jag tyckte det såg skumt ut i fötterna på honom idag med, nästan som att han skulle haft flera små hovbölder, men jag vet inte. Han kändes fin i intervallerna och var frisk på bettet så jag avvaktar tills hovis kommer på onsdag.

Nu ska jag avnjuta en god flottig fin söndagsmåltid och vara nöjd med denna dagen!
Och vet ni att sommaren är på väg tillbaka för en liten visit?! Underbart!!

Kommentarer
Postat av: essays help

Sunday is really good but only when you have good health!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback