Håkan Lundell-besök

Jag har ju misstänkt att Stygges bak inte riktigt är som den ska. Han reagerar mkt i ryggen, är istadig att rida samt saknar rejält påskjut i bakdelen. Backar tycker han tex inte alls om. Där går han som en kratta. Dessutom gjorde han ju en mislyckad montéstart vilken såg ut som han helt enkelt gav upp i, och Stygge ger inte upp.
Han har alltså känts dålig trots att han varit så bra.
I intervaller känns han alltid fin dock.

På ren slump skickade jag iväg ett mail till Håkan Lundell (www.hakanlundell.com) och hörde om han NÅN gång skulle uppåt trakterna inom en snar framtid. Jag vet ju att det är svårt att få en tid. Kanske skulle jag ha köpt en lott, för han skulle till Mora redan veckan efter.

Så - igår var han här! Och mina aningar besannades. Stackars, stackars Stygge... Vad ont i ryggen han hade. Inte konstigt att han burit sig åt som han gjort i ridning. Hela bakkärran var problemet. All belastning har hamnat på frampartiet och Stygge högg till och med efter Lundell när han klämde och kände.
Kanske är det inte så konstigt att hans hovar växer dåligt heller då, han lär ju inte stimulera dem så mkt så att de kan växa. Ganska många frågetecken föll på plats. Jag hoppas att hans smärta i ryggen försvinner nu. Karpen blev mindre efter behandlingen och enligt Lundell så ska den försvinna helt. Det vore ju toppen.... det som talade emot Stygge var väl egentligen att han är så pass gammal och gjort så många starter. Men vi hoppas! Nu kan han bli sämre ett tag. Det är viktigt att vi kör honom nu i en vecka så att alla mjukdelar hänger med och vänjer sig in i det nya. Sen kör vi två jobb och anmäler ut som tänkt till Rättvik den 4:e, så får vi se om poängen räcker till.
Hoppas, hoppas, hoppas nu att Stygge känner sig bättre. Ända sen starten har han varit glad och go och haft enorm aptit så det är positivt!

Kommentarer
Postat av: Ann-Christine

Hej!



Håkan är jätteduktig, har anlitat honom många gånger, även på strulputten hemma hos dig. Ett stort lycka till med Stygge och hälsa Hilding.

2011-10-22 @ 19:03:44
Postat av: Sandra

Hej! Ja han verkar verkligen toppen!

Vi är SÅ nöjda med Stygg och också Hildings framsteg som ridhäst! Kram på er!

2011-10-22 @ 23:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback