Burr!

Brrrr, nu är det riktigt höstkyligt ute! I natt väntas det minusgrader och det har redan börjat krypa ner mot ett par plusgrader bara. Usch! Hästarna går dock fortsatt ute dygnet runt, så även Stygge. Vill ha honom ute också, så mkt som möjligt för att försöka ev minska på hans luftsnappning. Jag inbillar mig att han iaf gör det mindre när han får vara ute så mkt som möjligt.

Idag har vi varit ute och kört undan dynga och jord i hagarna hela dagen! Vi har också försökt fylla upp med grus framför stallen och ingångarna så jag hoppas vi gjort hösten lite lindrigare för hästarna iaf. Kanske slipper det bli så där jättekletigt och fårigt.

Jag anmäler på Stygge men hans poäng är ju så dåliga så han kommer inte med. Sist blev han första reserv och man kan ju inte bli annat än irriterad. Det är ju fruktansvärt svårt att planera träningen också, när man inte VET när man ska starta. Han måste komma ut och göra ett lopp snart för snart blir träningsmöjligheterna sämre och dessutom kommer vi längre ifrån senaste snabbjobbet. Det var förra torsdagen då han gick 22 full väg i pigg stil med två andra hästar. Det var kvastning hela vägen och pulsen låg på 84 ett par minuter efter jobbet så det var toppen.
Kajsa tyckte han kändes lika fin och glad som sist. Yes!
Jag har lagt på ett par extra intervaller nu också för att få honom i ytterligare form, så nu kör vi 8 intervaller istället för 6. Vi kör va 650-700 meter i varierande tempo, men herreugd, han drar ju inte en SUCK ens.

Så, vi har nog inget annat val än att gå ut i poänglopp med 60 (!) meters tillägg i Rättvik den 17/10. Han måste som sagt få lopp och även om han är rejält chanslös i ett sånt lopp så får han iaf ett lopp i kroppen. Han förlorar inga poäng oavsett placering så vi kommer att gå ut där om vi inte kommer med i det andra loppet den dagen.
Inte så schysst men han har för mkt pengar på sig för att det ska passa annat. Huvudsaken är att vi kan starta!

Hilding håller på att bli "inriden". Han är ett busfrö utan dess like och inte riktigt lika "lätt" som Jalla var. Där var det bara att sätta sig på typ. Hilding är lite mer trilsk. Sist skulle han studsa och dumma sig så stackars Helen höll på att trilla i backen. Men skam den som ger sig! Det kommer väl gå bra tillslut. Han har förbättrat sig från första gången iaf!

Nu ska jag krypa ner i soffan med lite god mat, tända ljus och förhoppningsvis nya Irene Huss-filmen.
So long!


Kommentarer
Postat av: monica

Att du inte testar o anmäla lite till Romme då?

Förra gången vi startade där kom jag ut i ett vanligt lopp med endast 55 poäng.. alla loppen då var inte ens fulla.. O du har ju som sagt inget att förlora...:)

Postat av: monica

Bara o fortsätta anmäla de. Har man tur kommer man med i ett riktigt lopp annars får man sträva på i p21 loppen. Man har ju inte mkt annat o välja på, tyvärr.

Ja vi kom med i p21 loppet, tkr hon känns som hon brukar så de återstår och se om vi får in nå mer slant o poäng :D

2011-10-11 @ 21:47:49
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: service essays

Having a horse is really great pleasure but also a responsibility!

2011-10-14 @ 10:11:34
URL: http://essayshelp.org/service.php
Postat av: monica

Jo jag vet, men hon har ju sån otur i loppen, oftast först utan.. I fredags försvann 4 från raden så nu har hon ännu mindre poäng :( hatar o harva i p21 loppen dom kör ju som om de skulle vara en miljon i första pris:S

Vet inte om jag skulle kunna låna ut Ari, han är så speciell häst väldigt svår, man måste va bra kunnig jag vet ju hur han funkar och kanju se på hans kroppsspråk lite oxå. Pengar och köpa en till häst har jag inte..Eller så försöker jag få igång honom men han har ju inte fattat de där med banan han öser på i bakvarven sen när man vänder upp honom då när han ska ta i o springa då fattar han nada.. Nä detta med trav är svårt ...

kram

2011-10-16 @ 11:27:16
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: monica

ja jag är ju envis så jag ger inte upp, ävven om de känns tungt ibland.

Du ska se att de går bra i dag. Jag ska kolla på honom, jag jobbar ju på travet idag så:)

2011-10-17 @ 09:06:49
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback