Bägare med tur?

Just nu är det som att någon hällt en bägare med tur över mig. Undra när den ska ta slut?

Igår VANN jag faktiskt Svenska spels söndagsturnering och det kändes helt sjukt måste jag säga. Att just komma etta, det är en prestation. Helt ärligt tror jag nog jag spelade min bästa turnering någonsin och för det belönades jag med 60 000 kronor. Halleluja. Det kunde inte kommit mer lägligt med tanke på att förra månadens veterinärräkningar taxerades till strax över 7000 kronor. Lägg därtill en ny stallsdörr för 4000 och X antal kilon hö för X antal tusenlappar.
Nu ska Stygge få sin sadel, även om han ju själv tjänat in till den redan.

Klockan 03.00 gick jag och la mig i natt, för att kliva upp och jobba lagom till klockan 08. Trött? Nja, en del då...

Stygge var anmäld till Rättvik på fredag men mina förhoppningar dalade när jag såg att det var nära 30 hästar anmälda till samma lopp. Döm om min förvåning när tur-bägare droppade ytterligare några droppar över mitt huvud och vi fick sista platsen in i loppet. :-)  Dessutom fick vi spår tre! Motståndet är hårdare än hårdast, men what the heck, han har ju tävlat mot Iceland och han är ju inte med. Men väl ett gäng andra V75-hästar...

Stygge är laddad. Intervaller med Sofia och Monstret i lördags och det älskade Stygge. Även om 2-åringen nu inte hade en chans att hänga med den lite mer rutinerade räven Stygg. Att Stygge är laddad märks också på att han är extra sur på Jimmy. Eller ja, Jimmy och andra karlar. Det är hot och blottade tänder och "rör mig inte för då dör du"-stuket. Men när kära mamma kommer så är det gulligull och öronen framåt. SÖTNÖT. Eller mammagris kanske. Visst mopsar han sig mot mig med ibland, men inte på långa vägar så som mot J.
Fy fan vad jag älskar denna häst.











Hildingpojken sköter sig också galant som ridhäst åt Helene. Båda är jätteduktiga även Hilding ibland tycker att han måste bråka lite med den som sitter på. Men han tycker det är såååå såååå skoj!


Kommentarer
Postat av: Monica

De var de vi skrev om på fb :D

jag brukar inte vilja avslöja för mkt på bloggen.. Inte förens de är klart:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback