Sportlov!

JIHA! Jag är mitt uppe i årets sportlov! Det så förbenat SKÖNT!! ♥

Den mest tiden ska vara Hilding-tid. I söndags körde vi första passet på ett tag. Det var ett MARDRÖMSPASS. Att ta sig över åkern för att komma ut i skogen var tungt, tungt, tungt för Hildingen. Men vi kom iaf ut. Jag hade planerat att ta en raka, vända och gå hem igen. Rakan var rakan from hell! Mycket snö, skoterspår, traktorspår och gud vet vad mer. Ena steget sjönk Hilding 3 dm ner ena steget höll skaren osv, och som han fick dra.
När vi vänt och var på väg hem var det som trycka på en knapp - Hilding blev hysterisk. Mest hysterisk av att det var så jobbigt så han blev svettig. Svettig+mkt päls är ingen kombo Hilding gillar särskilt väl. Låt oss säga att Hilding är en bortskämd sak. Kliar det, så ska man klia sig, annars blir man en tyrann.
Jag behöver väl inte säga att han var totalt hyper när vi skulle passera åkern för att komma hem igen? Sista biten kastade han sig igenom och när han kom ut på plan mark så gick han som en tvärböjd banan och piaffade sig heöa vägen hem. TÖNT!! För minsta lilla ljud knep han arslet och skulle kicka. Som tur var sansade han sig lite ändå.
(För knep gjorde han ju redan när vi gått två meter - av ren glädje. Jag HATAR hans knipande! Slaggjord, tack för att du finns.)
När vi kom hem, efter att slängt av grejerna, var både Hilding och jag HELT slut.
Igår fick tyrannen massage med thumpern, bara för att jag skulle totaldöda mina armar. Eller för att hans muskler skulle överleva söndagsturen.

Idag är det dags igen. Help me god.

Kommentarer
Postat av: Monica

Mm men de var inte i det loppet vi var reserv de var ett annat lopp ngn vecka innan när jag anmälde, i detta lopp kom vi med direkt.

Har skaffat atg konto men kan inte logga in :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback