Sol, ljuva sol!

I går var Hilding en mycket snällare figur. Framförallt hade han lärt sig något av turen vi tog i söndags. Han hade lärt sig att åker vi går över var jävligt jobbig nu med all snö. Och vad gör man då? Tja, är man en diva så bestämmer man sig helt enkelt för att man inte ska gå på åkern. Alls. Över huvud taget. Det är mycket trevligare att stå bredvid åkern och sola sig.
När vi kom till avtagsvägen upp till åkern så slår divan helt sonika i bromsen och stannar. Och där står han och menar att han minsann inte ska befatta sig med en sån där uppgift någonsin igen. Vi diskuterar i 6-7 minuter och Hilding menar bestämt genom att bara stå still, knipa med svansen och vara allmänt åsneaktig att han INTE ska gå. jag förklarar för honom att om man ger upp så där lätt så blir man minsann ingen travhäst inte! Stora, kaxiga Hilding. Det slutar med att han drar en pillar lite i snön, drar en djup suck - och går. Yes - matte segrade.
Sen skötte han sig faktiskt exemplariskt hela turen förutom lite småfjantigheter och att han ännu en gång blev hyper efter att vi gått åkern på vägen hem. Men det var mycket bättre än i söndags. MYCKET bättre.
Han måste ha tagit turen bättre också eftersom han i måndags var i stort sett stendöd medans han redan nu imorse lekte rövare i hagen igen.

Jag tänkte lägga in lite bilder också. Det har jag tänkt länge. Tyvärr har jag ett mindre organiserat datorbord vilket gör att jag för närvarande inte hittar sladden till telefonen. Nåja, ä ordnar sä!

Ha en bra dag gott folk och passa på att NJUTA i solen!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Hehehe.... Farmors vilde... Puss på er allihopa... ;)

Postat av: Svärmor

Hehe.... Farmors vilde.... Puss på er alla... :)

2011-03-02 @ 18:24:59
URL: http://myheartandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback