Tisdag

Idag har jag en ledig dag. Tisdagar är lektionsfria för mig och jag har jobbat över flera tisdagar denna termin så nu kan jag njuta av att få vara hemma denna dagen i alla fall.
Det är dock inte trevligt att vara hemma själv när det mullrar överallt och himlen är tung som bly. Snart kommer väl blixtarna lysa upp himlen också.

Igår var vi till Rättvik och hämtade en sulky som jag köpt. Jag köpte den i Uddevalla och Witasp tog den med sig upp efter starten i Axevalla i söndags. Det var bussigt!
Det var faktiskt ett riktigt klipp, för sulkyn var fin. Visst fanns det en del slitage, men en QH med nya däck för 2500 är verkligen ett fynd. Jag prutade en 500ing eftersom det fanns en del rostprickar och att den såg väääääääldigt liten ut!!! Jag vet i sjutton om den kommer passa Hildingen, men vi får väl testa. Om inte annat så är det ju ingen förmögenhet vi lade ut och den går ju att sälja vidare i såfall. Jobbigt att leta sulky igen bara, för det är så svårt att få tag i någon bra begagnad till ett vettigt pris.


Snälla himmel - bli blå.


Kommentarer
Postat av: Monica

ja jag hoppas med att vi kommer igång igen.. men han har ju iaf grundkondisen kvar.. fast de tar väll ett par månadser innan man hittar på den riktigt :D

Kul med sulk, va var de för märke på den?

jag köpte oxå en begagnad för ngn vecka sen, en custom, skönt o ha en egen så slipper man låna varje gång man ska starta, allra helst om man lånar av en kusk, men sätter upp en annan, känns lite skumt..

Postat av: Monica

Jag har QH. vet faktiskt varken strlk eller höjd, men tror de står flexure på den om de nu har nå med strlk o göra? ja är skitkass på sulkar, jag testade den p åJullan, red förbi hon som sålde den så la vi bara på den o testade på de viset, Jullis är ju inte så stor och den passar ganska bra. Men kan väll försöka mäta på nå vis.. :)

2011-06-08 @ 22:45:48
URL: http://monkizzen.blogg.se/
Postat av: Monica

Tack:) ja de känns jätte kul, o lite lång näsa åt de gamla ägarna som hade henne innan mej.. så här i efterhand känns de som dom inte brytt sej om henne annat än att hon skulle starta.

ja bara o hoppas att hon sänker mer i tid o att hon får in mer på kontot;)

2011-06-30 @ 22:22:31
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback