Röstat!

Alltså, jag suger verkligen när det gäller uppdatering av den här bloggen. Men eftersom det finns viktigare saker i livet än att blogga så ligger det ganska långt ner på prioriteringslistan. Just nu är det ju full rulle eftersom semestern sedan ett tag tillbaka är slut och höstens stress infunnit sig.

Idag har vi iaf varit nere och röstat! Jag tycker verkligen synd om alla som är uppriktigt sjuka och ändå blir utförsäkrade. Jag gör verkligen det. MEN - det är ändå trots allt så att väldigt många utnyttjar den sjukförsäkring som finns helt i onödan vilket ju också gör att det i slutänden blir de som är riktigt sjuka som blir drabbade. Jag har ingen lust att stå och betala skatt till folk som inte ORKAR jobba. Och JA, jag vet massor av exempel på folk som faktiskt skulle ha kunnat jobba istället för att gå hemma.
Detsamma gäller arbetslösa ungdomar. Det finns MASSOR med jobb, om man vill ha dem. Saken är bara den att ungdomar är jävligt kräsna. De flesta, kanske inte alla. Jag jobbar med ungdomar hela dagarna och jag känner även en heeeel drös ungdomar privat. Och vad vill dem då? Ja de vill tjäna pengar, men inte fan vill de jobba med vad som helst. De kan inte tänka sig arbeta som städare, för det är för jobbigt. De kan inte tänka sig arbeta på en industri för det är för jobbigt att gå upp mitt i natten. De kan inte tänka sig jobba på Donken för det är en SKAM och de kan heller inte tänka sig att torka andra männiksor i arselet.
NÄHÄ? Vad blir kvar dådå?
Den nuvarande regeringen har skapat mer jobb än vad som funnits tidigare. Ändå är 1/4 av alla ungdomar arbetslösa. Har någon utvärderat dessa siffror och frågat sig själv hur många av dessa ungdomar som SKULLE kunna ha haft jobb om de varit beredda att ta vad som helst?
Är nybliven vuxen får man ta det jobb som finns, Donken eller ej. Annars kommer man ingenstans. Va fan, jobba ett tag då får du ju stämpla sen. Men jobba inte alls - då blir det värre.

Alltså - det MÅSTE löna sig att arbeta. Varför skulle man inte vilja ha ett jobb? Att gå hemma gör en mindre social och fattigare både på pengar och kamratskap. Att jobba är bra både för kropp, själ och plånbok. Låt de som verkligen är sjuka vara det, men låt inte vem som helst utnyttja systemet.
Jag tror att det kommer att bli bättre. Det behövs bara lite tid att pussla ihop allting. Fyra år är ingenting.

Även om vi alla behöver bidrag ibland så är ett samhälle byggt på bidrag inget hållbart samhälle, därför röstar jag på Moderaterna. Och det står jag för.


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Mycket mycket klokt formulerat, hjärtat... Och du har helt rätt... Vi röstade inom samma block som du... Men mina hjärtefrågor låg mer denna gång på skolan... Är så satans trött på att så många elever ska få förstöra för de som VILL lära sig och ha lugn och ro och de snorungar som är oförskämda mot sina lärare och övrig personal och att lärarna varken kan eller vågar säga ifrån.. Föräldrarna tar som vanligt inget ansvar... Allt är samhällets fel.. Det är alltså alla andras fel att deras skitungar inte kan uppföra sig... Däremot, när deras små huliganer har fått sig ett hårt tag på axeln av nån lärare som fick nog, då blir föräldrarna mycket angelägna att anmäla att deras barn blivit "misshandlade" av nån som vågade ta i litegrann för att skapa ordning... Så, FP fick vår röst denna gång... Kraaaam...

Postat av: Sandrah

Håller med du! Det var 50/50 på Moderaterna och FP för min del. Förra gången röstade jag på FP och i år fick FP min röst kommunalt. Jag tror och hoppas att skolfrågan ändå kommer att fortsätta drivas hårt.

Det där med oreda klasserna är fruktansvärt och många barn (Och föräldrar!!!) skriker ju "anmälning" precis som du säger, så fort någon ens höjer rösten. Fruktansvärt.



En sak är iaf säker. Det kommer att bli oerhört intressant att följa politiken fram över med tanke på SD:s framfart. Jag stödjer verkligen inte deras politik men de andra partiernas smutskastning är inte heller speciellt smickrande. Grow up liksom... :) KRAM!

2010-09-20 @ 00:34:07
Postat av: Malinne

Jag kan bara hålla med dej...SKITBRA SKRIVET!!!!



Det ska löna sej att jobba och inte bara gå hemma och få pengar hur lätt som helst...

2010-09-21 @ 17:57:33
URL: http://malinnes.blogg.se/
Postat av: ugg boots buy

Det ska löna sej att jobba och inte bara gå hemma och få pengar hur lätt som helst...

2010-12-01 @ 09:02:21
URL: http://www.thomassaboshopcharm.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback