Måndag - lugnet efter stormen??

Nej - knappast.
Stormen fortsätter nog i fyra år till skulle jag tro.
Man skulle ju vilja tro att som Riksdagen ser ut nu så kanske det kan plockas lite "gobitar" från flera partier? Moderaterna är majoritet men ändå minoritet. SD har ett guldläge att i vilka frågor som än kommer upp - välja sida. Med andra ord så är SD vår nya regering om inte någon från röda sidan väljer att samarbeta med blåa sidan. Händer inte det så kommer SD:s roll att stå sig ännu tydligare. Tråkigt men sant.

Helgens blunder måste väl ändå vara Lars Ohly och Mona Sahlin som hela tiden drivit manifestet om "Människors lika värde". Ja - då gäller det väl alla eller? Oavsett man är invandrare, Sverigedemokrat eller Kalle,14, från Partille?
Hur kan man då i direktsänd tv vägra låta sig sminkas bredvid Jimmie Åkesson? Hur kan man då smutskasta SD så som de faktiskt har gjort? Det spelar INGEN roll vilka åsikter SD har - förespråkar man om människors lika värde så ska förtjänar ju även Jimmie Åkesson och hans följeslagare den respekten, eller hur? Oavsett vilka åsikter de har.
Jag är inte på något sätt Sverigedemokrat men jag tycker ändå att J.Å var den som var sakligast och proffsigast när det gällde att yttra åsikter igår. (Tidigare har han dock visat sig vara ganska oretorisk så om han hade fått lite mer media-tid så hade säkert inte SD tagit sig så långt.)
Ohly betedde sig omoget och barnsligt åt och bedrev högsta sortens utfrysning. De har själv till och med SAGT att de ska frysa ut SD. Är det ett vuxet beteende? Är det ett korrekt beteende om man värnar om människors lika värde?
Nej, för mig luktar det vuxenmobbning lång väg och det är tragiskt att till och med de högsta hönsen ska bedriva kränkningar i direktsänd tv. Och vi gnäller på barn och ungdomar? Åh nej, vi vuxna är nog värsta sorten vi med när det väl gäller.

Nej, är man politiker får man fan i mig stå rakryggad i både medvind som motvind. Folket har valt och varför tar man inte då till sig det och frågar sig själv "Varför", och gör något åt orsakerna? Just ja, jag glömde. För att det ska ske måste man vara vuxen och kunna samarbeta oavsett åsikt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback