Whhyyy

Vad fan skulle jag glömma plocka fram snösulor sist hovis var här för??
Det är ju liksom MUY importante!
Nu går hästarna där ute och får klumpar och man bara svär åt skiten. Jag glömde lägga fram snösulor och sen intalade jag mig att hästarna säkert skulle klara sig utan snösulor till nästa skoning, eftersom det säääkert skulle bli snöfritt ett tag till. Jojo. Starkt jobbat. Nu får jag svära några veckor till.

Hilding var ett monster i går. Han är riktigt skum ibland alltså och han gjorde exakt samma sak förra vintern. Han vägrar ju gå in i stallet när han har klumpar under fötterna, för han vet ju att han halkar. Så igår satte han in en hov, "halkade" med den och flyttade bestämt sig utåt igen. J ska då vara snäll och slå ur klumparna så att hästkraken kan gå in utan att riskera att bryta benen. Då tar monstret sats och flyttar allt han har åt sidan för att trycka upp J mot väggen så han inte ska få ta upp frambenet. WHAT liksom???? Här ska man vara SNÄLL och HJÄLPA honom och så blir han Hilding-tyrann med en gång. Bakbenen gick bra men vid nästa framhov surnade åskmolnet på igen. Då skulle J säga ifrån och daskade till honom på arslet. Det skulle han ju inte ha gjort. Det är som att trycka på en knapp ungefär. Fjong, rätt ut med bakbenet som värsta bitchen. Ibland är hästen billig alltså. VARFÖR gör han SÅ????? När han måste fatta att vi ska hjälpa honom. Han var på exakt samma sätt förra vintern när vi skulle slå ur hovarna i hagen så att han skulle slippa gå med klumpar. Då skulle han också trycka upp den som skulle lyfta. Han tar världens sats och tränger ut en ur hagen. DET är mysko beteende.
Men annars kan man stå på knä och linda benen, krypa under hästen och spola ben etc, men det där - det HATAR han. Jag fattar noll alltså.

Tilläggas bör kanske att den där mannen är man inte sur på länge. Sekunden efter drunknar man i hans ögon och allt är förlåtet. Han är verkligen världens diva-bitch men shit vad vi älskar honom.

Jalla och Hilding älskar att stå och "dra boll" med varandra, så här kan de stå i en halvtimme minst:






Kommentarer
Postat av: Svärmor

Naaaa... Farmors bebisar... Love U.... Puss.... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback