Den glades klagan

Snaaaart är det helg igen. Tiden går så FORT!!! Om en vecka är det första advent och DET är galet.
Det är visserligen fint med alla juleljus, särskilt i kombination med det underbara vinterlandskap vi har här nu. Allt är kritvitt. Till och med träden är så där ljuvligt vita. Ni vet, med ett stort lager frost på. Ungefär som en sån där vit plastjulgran med låtsasfrost på. Jag ska försöka orka ta en bild någon dag. (De som känner mig vet nog att när jag väl får för mig att göra det så har det redan blivit plusgrader och tinat bort för länge sedan, men nåja.)

Det är en så där lite halvdålig tid just nu. Det finns så många "måsten" och de flesta innefattar en efterkommande räkning på ett fyrsiffrigt belopp. Blö.
♥ har haft ett dåligt år med mycket skador, sjukdomar och ja, you name it. Det är så mycket så det inte får plats i ett inlägg. Det i samband med "gamla" händelser har gjort att det är tungt nu. Mycket tungt. Allt löser sig förhoppningsvis bit för bit men det krävs oerhört mycket energi. Ibland tar det stopp helt enkelt. Som Maud Olofsson sa: "en nära-väggen-upplevelse", typ. Det ena avlöser det andra och jag försöker vara stark och bidra med så mycket av min enorma energi som möjligt. Ibland undrar jag hur jag ens orkar HA så mycket positiv kraft inom mig. För ja, jag kan konsten att sätta på ett leende när det behövs. Och vara glad när det behövs. Men jag ÄR oftast glad också. Trots att jag kanske innerst inne har problem som borde lösas. Jag litar väl på att mina airbags verkligen håller när det är dags att krascha på riktigt.
J är iaf en tand fattigare men lite smärta och en räkning rikare. Ett bra byte.
Till råga på allt är det kallt inne också. Fy fan. Det spelar ingen roll hur mycket vi eldar för så fort man slutar blir det kallt igen. På mornarna är det mellan 13-14 grader inne (ja, plusgrader, tack och lov) och då har det inte ens varit RIKTIGT kallt ute än. Men det ska, säger de där journalisterna i sina blaskor. Iskyla - det ni. Då blir det kallt. Hoppas det finns lite energi kvar då.

Enough with the whining.
God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Ni får väldigt gärna dela med er av både glädje och sorg personligen till mig så att jag kan göra ALLT som står i min makt för att hjälpa er på bästa sätt.... Jag finns här när ni än behöver mig.... Ni behöver inte "skydda" mig från allt... Kan jag hjälpa till med att ge styrka, energi och whatever så vill jag väldigt gärna göra det.. J får gärna ringa också... Han har en Mamma... Och ni behöver inte stå ensamma med allt... Jag älskar er nåt oerhört... Och saknar er...

2010-11-19 @ 10:35:35
Postat av: Sandrah

Tack Ann, det är snällt av dig.

J får ta kontakt med dig den dagen han är redo. Det är många saker från det förflutna som börjar komma upp och han har det lite jobbigt, men han får hjälp. Han kommer nog berätta för dig så småning om, men just nu behöver han själv komma underfund med en hel del först. Men oroa dig inte. Det går åt rätt håll.

Hoppas ni har det bra! Kram!

2010-11-20 @ 17:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback