Ytterligare avslut

Shit vad jag har bakat denna vecka! Jag som inte ens tycker om att baka. Eller jo, det är inte så hemskt, men jag är nog för lat för att tycka det är alltför kul.
Igår fick jag dessutom med mig massor av fika hem. Det var två elever som hade med sig fika och jag fick ta hem resten. Jag har ju som "straff" att de som "missbrukar" mobiltelefonen under lektionstid (alltså svarar i den) får bjuda resten av klassen på fika. Det hade jag glömt bort men en kille kom med en stoooor form med massor av bullar som hans mamma bakat hihi. Gulligt! Tur att eleverna själva har koll haha.
Jag fyllde på min pärm med ytterligare en drös med fina omdömen. Tänk om dessa hade legat till grund för min lön - vad bra lön jag hade haft! ;-)

Idag hade jag avslut med min HR-klass. Nu har de sommarlov och jag får jobba till nästa onsdag. Sen, SEN har jag också semster! ÅTTA lååånga sköna veckor. (förhoppningsvis) Tyvärr är det kaos på jobbet så det lär väl sluta med magsår eller nåt. Jag kommer liksom inte kunna slappna av och låta bli att oroa mig för hur hösten ska bli. Jag blir bara så ledsen över att man blir behandlad som en tennfigur som man bara kan placera ut där man tycker att den passar bäst. Tragiskt. Tur att elverna gör en på gott humör i alla fall!

Alla betyg är satta, alla elever har snart gått på sommarlov.... It is countdown!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så värd ditt långa sköna sommarlov... Försök då att slappna av så gott du kan utan att tänka på det som är negativt med jobbet... Känn istället in mer och mer utav de fantastiska omdömen som du så välförtjänt fått av dina elever... Det är ju dessa som berättar sanningen och ger dig rättvisa...



Jag vet ju så väl hur det är med problem som infinner sig på jobbet... Då försöker jag mer och mer nu att tänka på och glädjas åt det som får mig att må bra...



Sen kommer ju vi snart upp och hälsar på också... Bara en sån sak... Hehe..... Love U... Krama Pim..

2010-06-10 @ 21:01:43
Postat av: Sandrah

Tack! Jag får försöka tänka positivt! Jag försöker på jobbet med, men varje gång jag lyckas nöja mig med min situation så kommer det någon ny "bomb"....suck

KRAM!

2010-06-10 @ 23:02:33
Postat av: Svärmor

Mmm... Vet precis vad du menar... Men snart kan inga nya bomber inträffa... Vi får se till att avväpna dem helt enkelt... Puss gumman... Synd att ni inte är i Sthlm nästa söndag, då ska jag och A bjuda hem familjen på lite mat och sen kaffe och fira min 29-årsdag och också att vi flyttat ihop... Eller är ni i närheten då,tro?

Postat av: monica

Tack =) vi gör så gott vi kan.. Men de finns ju alltid konkurans så de är ju kul att vi har en lite chans iaf.

2010-06-13 @ 10:46:21
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback