Premiärtur efter vilan!

Idag är det söndag - och det är varmt!
Nu har vi preciiis avverkat premiärturen med Hilding efter den långa vila han haft efter knä-/kotbehandling. det blev ju i två vändor så sammanlagt har han nu stått två månader. Det blev ju en vecka längre pga att jag själv blev så dålig i mina ögon.
Hilding var prinsen själv! Men jag hade medvetet låtit honom tjocka på sig lite så han orkade väl inte vara annat än snäll haha. Trots att det var si så där 15 stora hästbromsar runt oss så skötte han sig exemplariskt. Hilding har ju alltid var så extremt känslig för allting. Likaså igår så gick han på bete hela dagen bland alla bromsar, och var cool-lugn! Det är samma där, han har aldrig kunnat gå en hel dag på bete eftersom han till slut blir så trött på bromsen så han bara springer runt som en tok. Vad har hänt? Han kanske börjar växa upp. Men det kommer säkert något bakslag. De riiiktigt ettriga gråbromsarna har ju inte kommit än, och DE är för jävliga!
Så en snäll Hilding som trots bara skritt i en halvtimme blev TRÖTT!

Mina ögon gjorde ont av all sol men nu ska jag blunda i en kvart så att de får ta igen sig.
Det har varit en ansträngande helg med en MASSA rättning och än är det inte slut. Har räknat det till 35 arbeten + allt som förhoppningsvis ska dimpa ned i inkorgen ikväll.

Igår vann pappsen 10 laxar på en Harry Boy han köpt! Snacka om röta! Han fick två 6:or och en massa 5:or. Synd att han inte fick en sjua också då, de gav nämligen 1.4 millar. Men Grattis pappa! Så ikväll är det han som bjuder på god mat! Yeiii!

Ha en trevlig kväll kära vänner!

Kommentarer
Postat av: monica

Jo då jag var på både v75 och på kvällen till Vansbro. =) kan ju inte välja bort trav när de är på hemmaplan.. Kul med Hilding att han sköter sej.

Postat av: Svärmor

Härligt gumman.... Krya på dig/er nu... Gratta Å så mycket... Vad himla roligt.... Lovr U... puss..

2010-06-06 @ 23:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback