Man ska inte klaga..

...men jag gör det ändå. Det är så varmt!! Hästarna vill inte gå på bete, de bara står/ligger i sina stall. igår fick Jalla och Hilding sin pedikyr och nu är hovarna fina igen och alla skorna sitter på. Hilding var så trött igår så han orkade inte ens försöka bråka med hovis. Varje gång hovis gick ut för att rikta en sko gav Hilding ifrån sig ett stön och sträckte på någon kroppsdel. Idag behagade han inte ens resa sig när jag kom och la in hö i hans stall. Jag kliade honom lite men sen när jag gick ut reste han sig ändå. Tänk att de hellre står inne och äter "gammalt" hö än att gå ut och äta gräset. Bromsar är dock inte kul för dem.

Värmen gör en matt, men man ska inte klaga nu när det för EN gångs skull är sommartemperatur ute. Men jag är allergisk och det gör att man orkar ännu mindre. Hela huset ser ut som ett bombnedslag. Mest är det påsar med diverse innehåll som kommit in i huset. Mormor med flyttlass nummer 1 kom ju förra söndagen och vi har fått MASSOR av saker som vi inte alls vet vart vi ska göra av. Så just nu är hela hallen och köket fullt i påsar som man måste kliva över för att ta sig någonstans. Men jag ska väl ta tag i det där också.

Jag ska även ta tag i den årliga sommar-firmafesten åt pappas företag. Det blir en fin extra slant i kassan. Visst är det mycket jobb att ordna en fest åt 45 pers men det är det värt. Jag får bra betalt och i år lite extra eftersom jag även ska laga en del av maten själv. Festen går av stapeln nästa fredag och innan dess ska firmans kontokort gå hett i mina händer, det kan jag lova!

I går var sista besöket i Falun. Min kärlinväxt hade försvunnit till största delen men läkaren sa att det som finns kvar får jag leva med. Han menade att det inte finns en person som använt linser länge, som INTE har lite kärlinväxt. Hmmm. Jag ska behandla ögonen lite till med det jag har kvar av medicinen och sedan tyckte han att jag kunde rådgöra med min optiker hur jag ska göra med linser. Han tyckte jag skulle testa och se och enligt honom skulle det nog inte vara några problem så länge jag inte hade dem i jämt om man säger så. Dock menade han att det kanske inte går och då är det antingen glasögon eller operation som gäller. Jag frågade om man kunde ha dem i 5 timmar om dagen och det var helt ok sa han. Dock tror jag att jag kommer ha linsfria dagar när jag jobbar länge och även när jag går hemma, förutom när jag ska köra lite snabbare med hästarna. Men vi får se, jag hoppas ju att jag hittar några linser som passar bra.
Det som är viktigt är att låta ögat få syre. Under natten får ögat inte så mkt syre och då förtjockas hornhinnan vilket också gör att man ofta ser lite sämre just på morgonen. Om man då sätter i linser direkt när man går upp så får ögat för lite syre så man ska helst vänta en stund.
Nu kanske jag måste gå på koll en gång i månaden till att börja med och sedan tyckte han att jag skulle gå 2 gånger varje år.

Nej, nu måste jag göra lite nytta. Jöösses, det har redan gått nästan 2 veckor av min semester!! Nu är det ca 7 veckor kvar och nån nytta måste ju göras ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback