Falun

Mitt besök hos optikern igår blev inte långt. De skickade mig till Faluns ögonklinik på en gång. Väl där fick jag först träffa en ögonläkare som inte alls kunde svenska och sen hans svenska "handledare" kom in så visade det sig vara världens översittare. Han var fan i mig sadist.
Jag har iaf kraftig kärinväst vilket betyder att blodkärlen växer som grenar ut i hornhinnan och över pupillen. Det får man om man går med en långdragen infektion. Det är även denna som gör att man ser suddigt. Läkaren sa till mig att jag aldrig mer ska ha linser och när jag frågade om jag inte ens fick ha det ibland så svarade han bara snäsigt med "Ja, det är ju ett fritt land". Ehhh....
Han var en äcklig typ.
Jag har läst på lite själv och även pratat med kontaklinsmottagningen på S:t Görans ögonklinik och  tydligen så försvinner aldrig kärlinväxten helt. Den går liksom bara tillbaka och ligger dold. Men så länge dessa inte fylls med blod så ska man kunna använda linser, men en del kan inte det. Det allra viktigaste är att man har en sorts lins som släpper igenom väldigt mycket fukt. Det är av syrebristen viruset eller kärlinväxten blossar upp igen.
Eftersom jag haft ögoninfektion förut så antar jag att jag tillhör den känsliga typen vad gäller linser.

Nu ska jag behandla ögonen nio gånger per dag, varav tre med kortison och sex med antibiotika. Sedan blir det återbesök i Falun nästa måndag.
Nu ser jag väldigt väldigt dåligt och jag får inte köra bil heller egentligen. Jag har svårt att jobba men jag vägrar vara sjukskriven. Det är en omöjlighet nu när betygen ska sättas på torsdag!! Så min chef har gett mig fri flextid terminen ut vilket känns skönt. Då kan jag göra det som är nödvändigt och sedan vara hemma resten.

Nåja, blir det en massa stavfel och slarv i texten får ni ursäkta. Det har sina skäl!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Förbannade jävla läkare när de beter sig sådär illa???!!!!! Tyvärr sker det ibland... Och oftast när man är som mest dålig också och väldigt sårbar och inte orkar bråka... Du bör inte träffa honom igen,gumman... Du har RÄTT att välja läkare och att BYTA doktor... Var noga med medicinen nu och använd glasögon... Jag kan inte heller ha linser... Det viktigaste nu är att dina ögon får vila... Var rädda om er och GE FAN I ATT KÖRA BIL.... Älskar er.... PUSS...

2010-06-03 @ 23:02:37
Postat av: Sandrah

Jag ska få en annan nästa gång, som tur är! Jag looovar jag sköter mina droppar, OMMMM!!!! Shit, jag vill inget hellre än bli kvitt detta. Och jag lovar, jag använder glasögon. KRAM!

2010-06-04 @ 12:54:33
Postat av: Svärmor

Hmmm.... Löftet om att inte köra bil såg jag inte en skymt av............. Morr... FÖRSIKTIG!!!!!!!

Love U...

2010-06-04 @ 13:46:14
Postat av: Sandrah

Ähum....jag körde till jobbet idag skäms Men jag åker försiktgit och jag har en co-driver i Conny! :-)

Ser bättre på morgonen än vad jag gör när jag ska åka hem.... men idag körde jag inte över nån! :)

2010-06-04 @ 13:56:26
Postat av: monica

Uscha din stackare.. ta de lugnt o tänk på dej själv nu o krya på dej. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback