Fredag

Efter denna helg är det 3 veckor kvar av semestern. Vart blev den av?? Herregud, jag som haft så lång semester! I fem veckor har jag alltså gjort INGENTING. Typ. Eller ja, lite kanske, men inte mycket.

Nu har vi nyss kört en tur med Hilding. Det gick att köra DAGTID idag!! Det var lite kyligt i luften och vi hade nog endast 3-5 bromsar som förföljde oss i dag. Så det gick an för Hildinggubben. Han skötte sig toppenfint. Till och med när cykelhjulet på J:s cykel small!! J sa att däcket höll på att separera så jag frågade om han trodde att vi skulle klara oss hem. "Jaaaaa då" svarar J. 30 sekunder efter det small det. Hahaha. Så han fick cykla på fälgen hem.


Jag blir inte klok på allt detta med HÖ varje år. VARJE ÅR är det samma problem. Man ska få in skiten och sen ska den betalas. Och inte nog med det så måste man analysera den också för att man ska veta vad man ger sina djur. Och som vanligt blir värdena kassa. Nu har jag analyserat det DYRASTE höet vi köpte. Det kostar 2.50 kilot och är visserligen kanongrönt och fint men värden är som vanligt här i Mora - dåliga. Jag är nöjd med energivärdet dock och det är väl det viktigaste när man har hästar som ska träna. Proteinvärdet var lågt som vanligt.
Jag skulle ju även köpa hö av en ny bonde här men deras hö blev dåligt så de kunde inte sälja det. Vi kom överens om att jag skulle köpa av andra skörden men det blir nog så illa att det blir hösilage av det eftersom det blir fuktigare och fuktigare dagar.
PROBLEEEEEM!!! Så det slutar väl med att jag måste bunkar upp med det dyra höet ändå nu eftersom det är ett LIIIIITE osäkert kort om det går att få hö så sent som i mitten av augusti.
Vilka problem va??

Nåväl, nu ska jag göra lite mer nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback