Arktisk kyla igen?

Ja, man kan ju undra om det är på gång med en period iskyla igen. Natten har haft - 29 här och nu är det fortfarande -21 trots att klockan är mitt på dagen. Den där körturen jag skulle ta idag får vi skippa. Igår blev Hilding verkad och fick snösulor så det slipper bli såna styltor under fötterna. Han fick stå inne igår morse och värma upp stallet tillsammans med Earnie. Det var helt ok ett tag, tills H var mätt och nyskodd. Då fick han ju gå tillbaka in i boxen så att Earnie fick lite sällskap. Då var det ett evigt krafsande, slickande på väggar, buffande på vattenhink etc etc och sedan när han väl fick komma ut var han så mallig så han drog några repor med bakutsparkar och stegringar, hihi. Sötnöt. Han fick väl lov att testa sina nyfixade fötter ;-)

Nåja, han var ut i torsdags iaf så det gör väl inget om han står idag, men håller det i sig längre så blir det inte bra.
Jalla är pigg och glad nu eftersom D är och rider honom två gånger i veckan. Han har skött sig jättebra så här långt och är allmänt pigg och alert. Kul! Vi får se hur allt utvecklar sig. I torsdags var de ut tillsammans med Earnie och L som brukar rida honom. Perfekt!

För nån dag sedan trodde jag min dator var på väg att säga upp sig helt. Rätt vad det var så ahde den tagit bort Spotify! Och varje gång jag försökte ladda hem det igen så varnade den för en trojan, vilket gjorde att jag helt enkelt inte kunde få hem det.
Så jag gick så klart och oroade mig massor. Sedan läser jag detta:
Spotify en trojan,
och får på så vis veta att nån SMART jävel på Symantec (mitt antivirusprogram Norton) tabbat sig och skrivit en virusdefinition lite för likt en kodsnutt i Spotify. YES!
Nu är det dock tillbaka på min dator tack och lov.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback