Äntligen!

Ja äntligen har kylan lagt sig! Det är helt underbart att kunna "leva" igen! Det är svårt att beskriva hur "låst" man varit den senaste månaden (eller ja, nästan två månader). Idag var det -4 grader och helt underbart!! Alla hästar blev av med täcket imorse och de blev supernöjda vill jag lova.
Det var vackert som en tavla ute både igår och imorse, helt magiskt. På alla träd var det tjock tjock frost. Det var vitt överallt! Underbart! Jag skulle ha tagit kort tänkte jag, men som med mycket annat i min värld så stannade det vid tanken... *host host*

Och idag var det äntligen (hm) dags att ta tjuren vid hornen och ut och köra! Hilding var ett monster i stallet som vanligt men han var verkligen en klippa att köra idag. Vi skrittade bara men det var full rulle i skogen. Det var skotrar, fyrhjulingar, kälkar, människor, hundar mm. Om det är nåt som är skönt med Hilding så är det att han relativt skoter-säker. Han går på och skiter fullständigt i det han möter. Ok, om det är något konstig. Som idag när det var två killar med kälke efter skotern. Men de stannade och tog av sig hjälmarna så det var inte så farligt. Är det någon skoter som gasar på extra mycket i närheten kan Hilding bli lite "taggad" mer. Som att han också vill gasa haha. Men nej, jag är aldrig orolig när jag möter skotrar när jag kör Hilding iaf.
Vi träffade också på J och E i skogen som var ute och gick med sin lilla valp. De skulle kalla in den när vi kom, men se det ville den inte, så den sprang före Hilding en bit och ville inte låta sig fångas. Sen var den bakom Hilding och for en vända. Tur att han är van sånt och inte bryr sig. Han ville ju mer hälsa på hunden. Men hunden var nog lite busig där samtidigt som den var lite rädd för Hilding. Den sprang en bit och stannade, så när Hilding kom nära sprang den en bit igen och stannade haha.

Nej, lilla plutt-Hildingen, idag var du en dyrgrip må jag säga. Till och med strechingen (vilken vi inte kört på ett tag) gick helt smärtfritt! Han brukar ju trilskas och jävlas men idag tyckte han nog det var superskönt. Men man märker stelheten då han inte kan strecha ut bakåt.
Man vet aaaaldrig vad det blir för inlägg när man ska prata om Hilding och körturer...Det ÄR verkligen Dr Jekyll och Mr Hyde i ett!
Men idag var det:
Mammas pussgurka!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback