Snöööö

I år kan de då inte klaga på att det inte finns någon snö till Vasaloppet!
Det kom massor igår och när jag klev ut i morse var det snö halvvägs upp till knäna...Jag var helt slut när jag hade gett hästarna frukost.

Vi är onödigt fattiga nu. Sjukt fattiga faktiskt. Det är ju då det alltid kommer ännu fler oväntade räkningar, eller hur? Jodå. Inget undantag här. J har ju haft sjukt ont i tanden ett tag, han har verkligen haft en nära-döden-upplevelse och tandläkaren förstod inte hur han kunnat gå så länge utan att få hjälp. Han själv säger också att han haft ondare än när han bröt lårbenet.
Äntligen har han fått hjälp, men det såg inte bra ut. Han har rensat massor men får välja mellan rotfyllning eller att dra ur tanden. Efter många om och men har han iaf bestämt att rotfylla. Sedan har de lagat ett till hål och på måndag ska de laga ytterligare ett hål, + att han ska till tandhygienist. Så allt som allt handlar det om 7 tandläkarbesök...
Notan: 6.500 + tandhygienist: 7.500:-
Självklart måste han laga allt. Men jag kan hålla mig för skratt.
Fy fan, jag har just insett vilken tur jag haft som slapp såna notor efter mitt glapp på 10 år hos tandläkaren. Iof så kan det ju komma surt efter men... peppar peppar...

Nu har iaf inte ♥ ont i tanden längre och det är en befrielse!


Kommentarer
Postat av: Ann

Det gör mig ont.... Jag håller själv på hos tandläkaren nu och min slutnota blir 15.500 kr... Femton tusen.... Blir tokig och det värsta är att jag inte kommer undan... Det måste ske... All min kärlek till er... Puss

2010-02-02 @ 22:07:20
Postat av: Sandrah

Åh fyy sjutton! Vad är det för fel? Har du inte heller gått på länge och sedan har hålen gått för långt?

Ja tandläkaren är ett nödvändigt ont....15 000 OMG



KRAM! Hoppas allt löser sig med jobbet också.... :(

2010-02-03 @ 14:12:48
Postat av: monica

Charlie hälsar o tackar =)

Postat av: monica

Ja jag pratade med en kompis idag, som vet vem dom är. Hon tyckte oxå jag skulle anmäla dom. Att jag ska stå på mej, finns alltid folk som håller och står bakom mej. Dom har redan en polisanmälan på sej om en katt, deras granne har anmält dom. Å ja jag har tänkt mkt på om dom till slut ger sej på Ari, för att de är mej dom är arg på och inte kommer nån vart med. Har god lust o sätta upp kamera i stallet.. men de kostar väll antagligen rätt mkt..

2010-02-10 @ 17:58:52
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback