Veterinärbesöket

Besöket hos vetten i tisdags gick bra! Resan var väl si så där eftersom det var snorhalt. Vi fick åka extremt sakta och i en backe släppte det helt åt oss, som tur var gick det bra. Vi såg en hel del idioter som gasade som om det var mitt i sommaren, livsfarligt! Det är ingen höjdare att åka med häst i sånt väglag. Dessutom var det K A L L T! Tror det var kring - 16.
Hilding tyckte det var skitskoj att få åka iväg. (Har man en häst som stått för länge då? haha) Nervös var han som vanligt, men det var inte förrän jag började sätta på transportskydden som han visade det genom att lassa några fina högar i stallet. Och då stod transporten mitt utanför dörren helt öppen, haha. Men när skydden åkte på fattade han att det var HAN som skulle ut och åka. :-) Men det var snälla Hilding och nemas problemas.
Väl hos veterinären pyltade vi av alla kläder från grabben och sen fick vi snällt vänta....



Och vänta.....



Och vänta så länge så att vi började tugga på allt som fanns i närheten. Det är TRÅKIGT att vänta!





Det var många hästar men det var inget som bekom Mr H. Han var lugnare än vanligt, undra om det var för att vi hade tussarna i hela besöket? Hmmm..... Vi brukar bara ha tussar just under transporten annars.

Böjprovet gick bra till slut, men som vanligt fick matte lyfta Hildingens bakben. det får INTE N göra!! Konstigt hur de fungerar egentligen... för så fort benet är lyft så är det liksom inga problem. Fast jag förstår ju om N är rädd om livet :-).
Det var 0.5 i reaktion på tre kotor men det var liksom så lite så det inte var behandlingsbart. Men knäna fanns det inget på! DET var skönt ändå. Det var ju särskilt höger framknä som oroade mig eftersom det spökat en del. Så vi kunde träna på 6-8 veckor eller så och sen kolla upp igen om vi ville se vad som händer med kotorna. Vilket håll det går åt s.a.s. Så jag tror att jag kommer använda lite mer BoT nu när det är vinter och de står mer stilla i hagen. Jag kommer nog linda efter körturerna.
Sedan raspade vi tänder och det gick så klart jättebra eftersom Hilding var halvdöd då.

Hildinglooken:



Promenerar för att vakna till liv igen





Trött Hilding färdiglastad inför hemfärd



När vi kom hem var Hilding mallig över att få vara hemma igen. Han vill INTE ha nåt äpple, han vill bara ut i sin hage och kissa i höet och sen gå in och vila i sitt stall. Home sweet home!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Tack för de underbart fina bilderna på Hilding och J.... Fick tårar i ögonen... Massor av känslor och undringar...Så dess bilder suger jag i mig ordentligt av.. Hoppas ni har det bra.. Älskar er..

Postat av: Sandrah

Då ska jag med glädje lägga in fler bilder på J i fortsättningen :-) Allt är bra och du behöver inte oroa dig över något. Det börjar gå åt rätt håll för J också. KRAM

2010-12-06 @ 17:24:41
Postat av: Svärmor

Älskade du....................... TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Du vackra, fantastiska, underbara, modiga och starka kvinna... Tack för att du finns på alla sätt... Tack för ditt mod och för din förmåga att få J att förstå vad styrka är... Att må dåligt är ingen svaghet... Det är en styrka att kunna ta det till sig och få hjälp... Men, glöm heller inte bort dig själv och ditt eget värde och att du också behöver samla ny energi... Ni är så BÄST för varann... Och kom ihåg att jag och A alltid finns här när ni än behöver oss... Och även N och C... Det finns massor av energi som vi kan dela med oss av till er och jag sänder nu telepatiskt MASSOR AV KRAFT till er... Dessutom är ett kuvert på väg till er... Vi älskar er så gränslöst mycket...TACK för den DU ÄR!!!!

2010-12-06 @ 19:00:38
Postat av: Sandrah

Vad snäll du är :) TACK för dina ord!

Och du ska veta att när ni var här i somras så hade jag heller ingen aning om att det var som det var med J. Det enda jag visste var ju det som jag trodde var det enda, med knä och tänder osv... men det andra kom fram mer senare. Men som sagt...jag tror och hoppas att det är på väg åt rätt håll nu.

Hoppas att ni mår bra där nere och att ni förhoppningsvis träffar varandra mer än vi gör, men ni vet var vi finns! ;-) KRAM och hälsa!

2010-12-06 @ 22:49:35
Postat av: Svärmor

Tack älskling... J skrev till mig idag per sms att du är ljuset i hans liv och hans allt... Och att han mår bättre nu... Jag skrev tillbaka att jag är så tacksam för det och samtidigt att ni ALLTID ska veta att vi finns här.. om det så behövs så tar jag första tåg upp om ni behöver mig... Och tveka inte att höra av er... Spelar ingen roll om man bor en bit ifrån varann så länge man vet att man ändå finns för varann och att kärleken övervinner allt...Jag är en god lyssnare och har blivit rätt klok med åren... (29 år)... ;) Jag är rätt bra på att ge goda råd och att verkligen försöka förmedla all form av styrka och all min kraft till de jag älskar... Det får INTE hända er nåt, eller N och C eller A... Jag tänker på er varje dag och bollplankar med A om allt och trots att vi är rätt så gamla nu.. eller nja.. inte jag, men A, hehe, så är vi rätt okej att snacka med ändå när ni/du så önskar... Lovar... Krama J och en STOR gruppkram från OSS...

2010-12-07 @ 00:06:05
URL: http://myheartandsoul.blogg.se/
Postat av: Monica

Ah lär ju träna på.. ska ju ev starta den 27:e.. så de är väll bara o bita ihop.. huvudsaken hon får tränas på ett par ggr i veckan iaf.. som tur är är jag ledig i heljen o hoppas de är lite varmare då så man kan ta en vända..

Ja fy usch för o laga hage i denna kyla, kan ju inte alltid ha vantar på när man fixar så de är ju ganska lätt fingrarna blir som små isbitar :S

2010-12-14 @ 21:41:02
URL: http://monkizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback