Vilda Hilding-protester

Kall höstdag på riktigt i dag. Nu är det endast +6 grader och blåser. Därför blev det dags för säsongens första natt-täckning för hästarna! Tadaaaaa! Åh herreguuuuuuuuud vilka vilda protester det blev. Ja, Jalla han är ju snäll och bryr sig inte så mycket. Men den andra jönsen. JESUS! Det är helt sjukt hur en häst kan reagera så fort han ser ett täcke!
När man selar honom så står han alltid blixtstilla tills det är dags att sätta på svanskappan(då är han hemsk), men när man täckar så räcker det med att visa täcket så börjar han stampa, krafsa, vandra, piska med svansen,kasta med frambenen,hytta med bakbenen, trycka upp en mot väggen, bitas och ja, you name it. Han blir som en liten trotsig unghäst. Han blir sur som ett åskmoln och verkligen slickar öronen bakåt. Han är ju så van nu, att vara utan täcke och eftersom han är lite hudkänslig så trivs han nog bäst utan. Och det vet han hur han ska tala om. Dock har han inget val just nu. Visst klarar han nån minusgrad utan täcke, men nu blåser det dessutom och det skulle bli nån grad varmt i natt bara. Så han får baske mig stå ut. Jag vill inte ligga sömnlös och oroa mig för att han ska frysa hela natten. Han har dock försäkrat mig om att han definitivt INTE kommer att frysa. Så bara för att matte var så mesig just i kväll lär de väl stå och svettas i morgon bitti.
Sen när Hilding kommer ut i hagen igen så far han runt som en propeller och skuttar och far och tar sats och kutar en bit. Nog kan hästar tala alltid. Jösses.

Nu är det dags för Idol. Jag tror svenska folket röstar vidare Calle. Den andra killen, Piotr, är alldeles för osvensk och vi jantelags-människor, som vi ju är här i Sverige, ser nog hellre en Calle i final.
För övrigt är mina favoriter 37-årige Patrik och "redan-stjärna-Erik". Av tjejerna är definitivt Clara bäst. Dock tror jag tjejerna får svårt i år.

Kommentarer
Postat av: Ann

Jo,nog kan våra älskade djur prata allt... Härligt... haha.... Patrik i Idol har varit med i Fame Factory också och han hade sida på allears när Nick hade det och Patrik skrev då till Nick och berömde honom så sjutton och hans låt Nor Here och hans sångröst.. Jag har sparat allt sånt... hihi.. Kramis..

2009-09-28 @ 21:49:30
Postat av: Ann

som sjutton ska det stå,inte så sjutton... hehe..

2009-09-28 @ 21:50:32
Postat av: Sandrah

Ja jag tyckte jag kände igen honom!

AH, vad häftigt! Har Nick hört nåt mer från Australien förresten? kram!

2009-09-28 @ 22:36:33
Postat av: Ann

Japp... Han ska nog skicka låten Shine dit för dom ville ha den,så vi får se... Spännande... Kraaam..

2009-09-29 @ 00:30:32
Postat av: Ann

Min favvo är Erik Grönwall i Idol.. Han e så grymt bra..

2009-09-29 @ 00:31:54
Postat av: Sandrah

Håller med. Han är verkligen duktig, och känns liksom redan "färdig" på nåt sätt. Han kommer definitivt ha en karriär framför sig oavsett hur det går i Idol.



Åh vad roligt! Hoppas att det blir en bra "deal" också!

2009-09-29 @ 17:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback