Torsdag

Äntligen en långhelg!
Det var såååå skönt att sova länge idag!
Dagen har gått fort men jag har fått så himla mycket gjort. Först var vi ute på en tur med Jalla och Earnie. De skötte sig fin fint båda två men Jalla hade mycket tics idag. Han har blivit jätteduktig på att lyssna på kommandon nu så när jag säger "stanna" nu så behöver jag inte ens ta i honom. Duktiga killen!
Efter den turen blev det Hildings tur. Han hade SÅKLART tappat en sko i kleten så det var bara att slå på en ny innan vi kunde bege oss iväg. Han fick springa en hel del och det var en MKT pigg Hilding som knappt drog en suck när han kom hem. Han börjar få upp lite mer flås nu efter sommarens sårskadevila och nu när vi ökat på havreransonen lite så sätter det tydligt sina spår i Hildings pigghet. Hoppas att det får vara plusgrader ett tag till så vi kan springa på lite innan det hårda underlaget sätter in. Vi måste ju jobba på att få ner magen nu för häststackarn är SMÄLLFET! Han äter ju så mycket så han nästan spricker. Fast det är förstås bra eftersom han inte fryser lika lätt då. Vi ska försöka hålla vinerpälsen som den är nu - eventuellt lite lite mer. Men han kan lätt smälla i sig 5-6 kg till morgonmat. Jag ger ju honom så mycket eftersom det ska räcka hela dagen, men ibland är han så hungrig så han måste äta upp allt direkt haha. På kvällen får han också fulla krubban som är slut på morgonen så han äter mycket hö, det gör han.

Nu ska jag äta min goda fiskgratäng med hemgjort mos!
Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback