Älgjakt

I morgon börjar älgjakten här i byn. Tro om man vågar sig ut i skogen? Man kanske får inhandla ett sånt där täcke som en hund i en reklamfilm jag sett har. Det står "Ej älg" på det. Hihi. Jättesött.
Ibland sitter de hänsynslösa jägarna precis nedanför vår hage och skjuter. Idioter. Vissa tar verkligen ingen hänsyn alls. För några år sedan när mamma var ute och red på en av de "vanliga" vägarna här omkring så står det en jägare där och precis när hon gått förbi så avlossar den idioten ett skott! Va?! Hur dum får man vara? Då var det inte ens älgjakt, utan förmodligen räv-, eller rådjursjakt. Det var nog en jäkla tur att det var vår absolut säkraste häst annars kunde det slutat mycket illa. Vissa människor har inte ens normalt folkvett. Sunt förnuft - hört talas om det?

Jag tror jag bangar körningen idag. Eller, jag ska vänta tills lite senare och se. Det haglade nyss ute och nu regnar det spik. Hilding hatar regn så han står inne i sitt hus och trycker och mumsar på sitt hö. Vi har byggt en stor krubba åt honom utefter ena kortsidan av stallet. Där lägger jag massor med hö så han har hela tiden. Förut gick det inte att göra så eftersom han gärna vill bädda med det (och pissa i det). Men nu har han alltså en inbyggd "låda" så att han aldrig behöver vara utan mat. Det är skönt på det sättet att man slipper ge dem lunch också. Vissa dagar vill man gärna hem och köra direkt istället för att ge dem lunch och det går ju utmärkt nu när han äter när det passar honom.


Kommentarer
Postat av: Vild-Ängel

Hatar Jägare.... Kramis...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback