Vänner!

Tänk vad tiden går fort egentligen. Man får nästan ångest när man tänker på det. Dagarna försvinner iväg och man jobbar, sköter hästarna, lagar mat, sköter hemmet (i viss mån haha) etc etc. Till slut har det gått veckor, månader och ibland år och man märker hur mycket man saknar de långa fikastunderna, skratten, parmiddagarna, pokerkvällarna osv. De allra närmaste vet man ju finns där trots att det gått lång tid, (men ändå), och varje gång man träffas så känns det som igår, trots att det var mååånader sedan senast.
En del vänner umgås man intensivt med i perioder och en del vänner umgås man med endast med när man utövar sina gemensamma intressen. (Det där lät kanske lite skumt, men nu menar jag ju intressen överlag haha) Men alla är de vänner och alla betyder de något för en.
Jag har en del nära vänner som jag önskar jag bara kunde få tummen ur och höra av mig till. Det är så mycket man planerat att man ska göra, och så bara går tiden. Tick tack.... Man är trött (särskilt nu) och så tänker man att "äh, jag gör det i morgon" eller "nästa vecka får jag mer tid". Tänk om man bara kunde ta vara på det man har och inte alltid ta för givet att det kommer en morgondag, eller en "nästa vecka".
Internet gör också att det dröjer längre tid mellan träffarna. Tyvärr. Man följer vissa vänner genom dennes blogg, eller Facebook eller så pratar man ibland på msn - och allt detta gör att det också känns som igår man pratades vid, trots att det i verkligheten gått mycket längre tid.

Förra veckan spelade jag live-poker för första gången sedan i våras och då följde en av mina bästa vänner med. En vän jag inte träffat på väldigt länge. Trots det kändes det som igår vi träffades och vi hade superkul! Hon har nyligen blivit sambo och förlovat sig så att hon inte haft lust att träffa mig förstår jag ju hahaha. Nejdå, det är så klart bådas fel att det blivit så.

Nej, kanske skulle man bli bättre på att fånga dagen. Att vårda sina vänner och verkligen visa hur mycket de betyder. Det önskar jag att i alla fall jag var bättre på.
Bara så ni vet det alla mina vänner som jag inte träffar så ofta: Ni betyder allt för mig, även om vi inte träffas så ofta!
This one is for you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback