Tonight!

Ikväll är det äntligen poker-sm! Årets första av två. Det är ju ett "riktigt" på Unibet och sedan ett som Svenska Spel har (de enda som får arrangera spel i Sverige) men det är lika mycket pengar i båda så man har således TVÅ chanser att vinna SM-guld och en miljon kronor. (Ca 1miljon)

Tyvärr är jag en stressad människa för tillfället. Eller, jag har varit det ett tag, men jag har nu pga av stress och dåliga matvanor drabbats av magkatarr. Jag vet inte hur lång gånget men jag trodde i alla fall att jag skulle då lov att åka på akuten i onsdags natt då jag vaknade och höll på att dö av smärtor. Det kändes som att någon stack mig med en kniv i mellangärdet och sedan vred om. Vidrigt. Nu känns det mest som ett "ärr" typ. Som att någon rotat inuti mig. Jag måste skärpa mig alltså. Jag kan gå utan mat ända till 16-17 vissa dagar och det är verkligen inte hälsosamt. Magkattar på tom mage är ännu värre. Fy fan.
Men jag är så mitt uppe i allt jag gör att jag glömmer att äta. Och jag glömmer att ta det lugnt.
Att det blev så här beror nog på att tisdagen var en av de mest stressiga dagar jag varit med om.
Jag åt ingen frukost. Hovis skulle komma tidigt och jag kastade mig upp, drog på mig stallkläder, satte håret i en knut och drog på mig en mössa. Två minuter senare var jag i stallet, på mina knän, polerandes leriga hästben/hovar.
10.45 började min lektion. Observera att jag har en MIL till jobbet.
När klockan var 10.27 satte jag mig i bilen hem från stallet. Hemma kastade jag av mig kläderna, tvättade mig och sminkade mig och slängde på mig jobbkläder. 10.35 lämnade jag Nusnäs. 10.45 ramlade jag in på jobbet.

Jag var (till mina elevers glädje) några minuter sen. Och efter det var jag sen hela dagen. Jag hade möte på möte och jag hann varken andas eller äta. Det var från ena stället till det andra.
När klockan var 18.00 kom jag hem och då var dags att ge hästarna kvällsmat. Jag själv hade inte ens hunnit tänka på mat. Det blev en stor fet pizza och det var nog inte konstigt att jag vaknade halvvägs till helvetet under natten.
Exakt vad som var så extremt smärsamt i magen just då vet jag inte men jag har haft klassiska symptom på magkatarr länge, dock inte så hemskt som denna vecka.
Skärpning för fan!

Nu ska jag i alla fall försöka ladda inför SM med MAT, riktig mat. Och frisk luft!

Kommentarer
Postat av: Ann

Puuuuuuuuuuuusssssssstttttttttt,vad stressigt... Gumman,du har inte magkatarr,du har tarmkatarr (colon irritable)... det finns en medicin som heter Egazil som funkar bra,be en läkare om detta och köp hem Actimel,mycket mycket bra med en liten sån när du mår sådär dåligt.. OCH...Försök att inte stressa och ät regelbundet så gott det går iallafall... Love U all.. Snart kommer ett kuvert till er från oss.... Krama Pim....Hälsa alla...

2009-11-27 @ 16:06:38
Postat av: Sandrah

Heej! Haha, jag har nog det med. Jag hade magkatarr första gången när jag var i tonåren någon gång. Så att det är magkatarr är det ingen tvivel om. Det sitter i mellangärdet precis vid solar-plexus ungefär. Det gör att jag även får en satans halsbränna, som jag haft i nån vecka nu. GAH! Jag får väl byta ut både tarm och magsäck hahaha. Jag dricker ProViva, för det är inte en youghurtdryck som Actimel, men jag ska nog testa Actimel ändå. Pappa äter också den varje dag.

Annars har mina andra besvär med magen varit förhållandevis bra på slutet, men IBS går ju i skov det med och nu har jag ju liksom varit hemma och inte varit ute och åkt... (det brukar vara värre då - ja du vet ju precis! )



Men jag måste få ordning på mina rutiner, jag vet... :(

Tack för tipset om Egazil!



Ha det gott! KRAM!

2009-11-27 @ 16:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback