Står tiden stilla?

Usch. Jag har sådan huvudvärk idag. Har inte tiiiiiid för jag måste rätta en nedrans massa noveller, krönikor och en hel del annat!
Ändå känns det som att tiden står stilla, trots att jag har tidsångest och egentligen tycker att tiden går alldeles för fort. Ge mig 48-timmars dygn tack!
Anledningen till att tiden står stilla just nu är för att jag är så jävla less på denna så kallade VINTER. Regnet ÖSER ned och har gjort så i en evighet. Det är mörkt, mörkt, mörkt. Det är fan inte ens ljust mitt på dagen ens. Hästarna trampar i klet, jag trampar i dy. Snälla ge oss lite ljus!! Det är en meter lera i hagen och sedan när det fryser på kan hästarna inte ens gå för det är så knöligt. Hilding står mest i stallet och trycker eftersom han hatar regn så nu får det fan ta mig snöa lite och bli ett par minusgrader så det blir fint hästkörarväder också.

I helgen kommer brorsan hem från Stockholm och snart nalkas poker-SM, lite skoj att se fram emot i gråvädret.

VET NI!? Jag läste att vi fått endast TVÅ TIMMARS solljus här i Dalarna i hela november. Kan ni fatta??? TVÅ timmar, och november är snart slut!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback