Marknad

Det har varit en lång och skön helg med underbart väder och mycket utevistelse.
Den här dagen började med ett besök på Rättviks marknad. Det är nog en av Sveriges absolut största marknader. Som vanligt blev det till att slösa en massa pengar på en mängd onyttigheter. Färska munkar, sockermandlar, kokosbollar and you name it. Vad jag däremot inte kan förstå är att vi aldrig lyckas hitta stället de säljer Langos på. Typsikt. Så det fick bli en korv med bröd till lunch istället.

Efter marknaden fick jag lov att lägga mig en liten stund. Mitt huvud mådde inte allför bra. Under tiden jag sov så åkte J till Vikarbyn och kollade på en bil, så nu är det ännu mer knökfullt i bilar på gården. *suck*

Framåt kvällningen blev det en tur med Hildingen. Åhh, det är verkligen en fröjd att köra nu när det är så underbart väder. Man riktigt njuter! Det hade kunnat gått riktigt illa dock, eftersom vi gick ner i ett stort hål marken. Marken bara försvann under oss, det var helt sjukt. Tur att vi skrittade där. men den vägen där det hände - den är verkligen inte rolig nu, även om det börjar hårdna lite.
Nåja, Hilding fick sig en fin lerinpackning på hovarna men annars gick det bra.

Nu är det dags att burra ner sig i täcket innan man möter en ny vecka igen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback