Lördag och V75

Imorse väcktes jag av ett telefonsamtal. Klockan var 8.00. Det var en kompis till J som hade fått sin bil stulen. Eller, ja, det var två brudar som hade varit på samma fest som honom som hade snott bilen och kört som några galningar, på fyllan, genom byn. Så nu stod bilen strax nedanför oss, rätt in i en lyktstolpe. Roligt. Jävla idioter. Roligt för honom som nyss kostat på bilen X antal tusenlappar. Nu bedömde han att det skulle kosta ca 8-10K att laga. Nice.
Hoppas de puckade brudarna får sitt straff. Schyssta kompisar.

Det blåser som sjutton ute, och det kommer rejäla stormbyar. Det har varit sånt här väder i snart två veckor och man börjar ju ledsna på att träden nästan ligger böjda i backen. Men men, jag antar att det är så här det kommer att bli i framtiden. Klimatet förändras ju.

Jag väntar lite med körningen, det blåser alldeles för mycket just nu. Så nu blir det lite tv, V75 och så passar jag på att städa lite under tiden. Reklampauser är ju bra till nåt i alla fall!
Snälle Mammon kan du inte sätta 7.an åt mig idag då? Det känns som att det är "favoriter i fara"-dagen idag. Jag tror varken att Sahara Dynamite eller Teaser elegance vinner. Tveksamt om Sogo benito gör det heller.
Många fina skrällbud i alla lopp! Eller vad sägs om:
V75-1: 11 Verdi Hornline
V75-3: 9 Beanie MM (Eller Svanstedt eller Oskarsson såklart, Sahara i fara!)
V75-4: 15 Myllarbrau eller 5 Kvern foss
V75-5: 7 Party Time
V75-6: 12 Manos General
V75-7: 4 Junction

Det var skrällbuden det! Sällan alla de kommer att vinna men jag hoppas att någon av dem gör det, för det är riktiga korsdrag allihopa....

Sen hejjar vi på Sverige i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback