3½ weeks to go

Ja nu är det count down som gäller! Snart är det semesteeeeeeer, eller - sommarlov kan man ju också kalla det.
På fredag ska betygen för åk 3 vara satta så efter det kan man göra bokslut för den klassen. Det är en duktig klass så det känns inte det minsta oroligt att de ska ut i stora världen nu.

En sak jag önskar att jag hade i sommar är mycket pengar. Det är såååå mycket vi ska/måste göra på huset och det är såååå mycket jag vill göra med gården. Vi kan verkligen få en fin gård men till det behövs pengar. Mycket pengar. Inget vi har direkt.
Sen är det dags för sommarrenoveringen av hästarna. Det är tandläkarbesök, vaccinationer, hovslagare (visserligen med jämna mellanrum året om), kiropraktorkoll, veterinärbesök och sist men inte billigast - en sulky! Och efter det kommer den gudomliga höskörden som gör en många tusenlappar fattigare varje år.
Hur fan ska man ha råd med allt det??? Och lägg därtill allt annat som ska inhandlas lagom till sommaren.
Vilken dum idiot var det som sa att pengar inte gör en lycklig?
OJOJ vad jag hade blivit lycklig om det hade trillat in några mille på kontot. MUMMA!
Men jaja, solen lyser idag åtminstone.

Nej, nu måste jag snyta mig. Älsklingen har klippt gräset och det gillar inte min allergi.

Kommentarer
Postat av: AnnSofie

Fan vad najs med semester!! om 3 veckor BÖRJAR mitt lilla helvete...hihi!Du får semestra åt mig med :) Kram på dig!

2009-05-25 @ 20:23:38
Postat av: Sandrah

Åhhh, ja, men du har väl semestrat länge nu kanske? ;-) Hoppas du får liite ledigt iaf! KRAM!

2009-05-25 @ 20:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback