1:a maj!

Röd dag betyder ledigt.
Det finns inte ord nog att beskriva hur underbart skönt och välbehövligt det är. Det är så galet mycket nu så att jag knappt hinner andas. Mitt köksbord svämmar över av uppsatser, prov och dylikt som skall rättas.

Solen gassar verkligen ute och det är helt klart varmaste dagen på året här i alla fall. Vi har varit ute i stallet. Både Jalla och Hilding har tappat sko nu igen. Vi slog på dem igen senast förra veckan och Jallas hov var lite sönder så nu får vi inte på skon igen. Det blir till att ringa hovis. Hilding ska vi slå på sko på ikväll, om det går. Häststackaren är heeeelt färdig nu och min planerade körtur ställde jag in. Orsaken - totalt urflipp i hagen. Han sprang och sprang och sprang tills han var alldeles blöt och stod och flåsade med en puls på jag vet inte vad.....Han har fått äta lite grönt idag och när han fick gå tillbaka till sin egen hage och lämna plats åt Jalla och Grällis så tog det hus i helvete. En Orsak till det var att Nemo också totalt flippade ur och tyckte att hästarna skulle bort från hans lekhage. *Suck*. Så det blev rodeo utan dess like och hunden fick sig en utskällning efter noter.

Så - alla hästar har fått sig en redig bit av motion i dag må jag säga. Helt gratis, utan att matte behövde slänga på nån sele.

Valborg för mig innebär en lugn och skön hemmakväll med poker. Helt mitt eget val. Min sambo däremot kom inramlandes vid midnatt, full som alika och det slutade med att han ramlade i köket.
Herregud.

Idag väntar grillning och säkert något gott. Jag har ju inte berättat att både jag och ♥ försökt hålla oss till den lite nyttigare linjen ett tag. J har gått ned 8 sjuka kilo på 1½ vecka. Jag är inte lika duktig, men väl 3 kg ned, trots att jag fuskat.

Nej, nu ut i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback