Vasaloppet 2009

Jag säger som Gert Fylking brukar säga: Äntligen!
Segraren i Vasaloppet 2009 är för länge sedan korad. Det blev dalaseger i och med att Grycksboåkaren Daniel Thynell vann. För tredje gången dessutom. Halleluja. Men ja, vem som än vinner ett vaslopp kan man ju verkligen säga att han är värd det. Det är ju inget man "fuskar" sig igenom direkt.

Anledningen till att det är värt att jubla över att Vasaloppsdagen snart är slut är att även alla skidåkare försvinner från stan då. Man vill gärna leva i exil denna vecka eftersom det är omöjligt att ta sig någonstans pga all trafik. Men nu, snart. Snart. Är det över. Då kan vi äntligen återgå till det normala igen.

Slutet på Vasaloppsveckan innebär också ett litet riktmärke för något annat. Nämligen att våren är på väg! Svårt att tro det nu när det är tvåmeter höga vallar utanför gården men...tja...när det väl börjar smälta så går det fort.

Igår fick sig Hilding ett mastigt pass. Han fick nämligen kämpa i djupsnö och i backe med punktering på en däcket hela vägen. Han är lite trött idag. Jag tog in honom för att prova mina nya BoT-paddar med kardborre men tyvärr var de för små. Jag får väl sälja dem på Tradera eller något för jag vet inte om jag orkar skicka tillbaka dem. Vi får se. Jag ska köpa ett par i en storlek större iaf.

Jalla fick sitt pass idag och förutom ticsen så var han en riktig drömprins. I vänster varv gjorde han allt prickfritt. Det var rund fin volt och han travade flera varv i sin karaktäristiska luftiga stil. Det ser så coolt ut när han travar för han springer så lätt att det ser ut som han flyter ovanför marken haha. I höger varv gick det knappt alls, det får vi jobba med. Men eftersom han haft problem med en bog så är det väl inte så konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback