New week

Lördagen bjöd på en mycket god och trevlig middag. Eller, det var rättare sagt "Lines" som bjöd. Hon hade bjudit in sin kusk Kajsa och co och jag fick också äran att inneha en stol vid den lyxiga tre-rättersmiddag som bjöds. Detta trots att jag ju inte på något sätt tillhör det team som hade anledning att fira Karmas V75-seger. Men självklart blir man glad när en vän lyckats bra med sin häst! Misstänker att det kommer att gå fortsatt bra också!
Jag drack dessutom för första gången på si så där 14 år ett glad rödvin. Eller ja, två halva, men det blir ju ett helt, right?

Av någon outgrundlig kraft så har jag lyckats med konststycket att göra vissa saker jag inte gjort på 10 år eller mer. Hur kommer det sig? Jag har druckit ett glas rödvin (14 år sen sist), jag har bokat tid hos tandis vilket var 10 år sedan sist. Vad skall komma här näst? Ja, förhoppningsvis besöket hos tandläkaren......   huvva!!

Idag har Marit varit här och utövat sin favoritsport - tömkörning - på Jalla. Det gick verkligen toppenbra och han skötte sig som en prins. Eller jaja, en tonårsprins då? Lite testning måste man ju alltid göra såklart. Roligt att se att han gillade det och att han gjorde sitt bästa. Nästa gång blir det dock tungband på. Det är nog inte bara jag som är trött på att se Jallas långa tunga vid detta laget.

Något som oroar mig är Jallas öga. Ja, nu är det ögat också. Det är mycket som oroar mig med den hästen. Men hans öga, som han ju haft en liten fläck i en tid - har blivit sämre. Det visar sig numera en simmig blå hinna i nederkant av ögat och även om den inte täcker ögat så känns det som att det inte kommer att sluta bra med ögat. Hur kan det komma sig att TVÅ av mina djur har dålig/ingen syn på ett öga??
Jag kommer i alla fall att ringa runt lite för att se var vi kan få bäst vård eller koll av detta öga. Antar att det blir Strömsholm....

Nu är det duschen som väntar för mig. Sedan den sköna sängen! NATTI!

Kommentarer
Postat av: Amanda

En blå hinna över ögat hade en av min skolas hästar ett tag också. Men det var "bara" en inflammation eller något såntdär. Gick över med behandling.

Postat av: Amanda

Jag behöver ett råd från en svenskalärare ;) På det muntliga nationella så har jag valt två texter och ska berätta lite om dom. I den ena texten så är det en kort presentation av olika forskare som jag hade tänkt att redovisa för klassen och jag undrar om man får berätta mer fakta om dom än som står i texten?? För det står bara vad om hette och när och för vad dom fick nobelpriset. Kan man lägga till födelseår etc?? :)

2009-03-17 @ 13:22:28
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: Hinnan började med bara en liten prick och sen spred den sig över hela ögat. Var i färgen gråblå någonting. Vad jag vet så tror jag bara dom lät en vanlig veterinär kolla på henne och han kunde konstatera att det var en inflammation. Så hon fick en salva att kleta på morgon och kväll i en vecka eller något mer och sen försvann det :)



Min infallsvinkel är Forskare med stor betydelse för mänskligheten, och ja, jag valde HIV-texten+en till text om forskare som vunnit nobelpriset från svt:s hemsida :)

Jag är också hur nervös som helst. Men klarar jag ett tandläkarbesök ska jag nog klara det här också :P

2009-03-17 @ 17:11:01
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag är inte helt säker men jag tror att det rann.

2009-03-17 @ 18:48:45
URL: http://mjuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback