Lyxtorsdag

Igår hade vi en riktig lyxtorsdag jag och J. Vi var nämligen bjudna på min klass familjemiddag. Mina elever hade fått bjuda in sina föräldrar och släkt och så gör de, som ett led i sin utbildning, en 3-rätters middag. Sen var de så snälla och bjöd in mig och J också.
Till förrätt serverades en underbar laxtoast med avokadocreme och lökröra. Huvudrätten var helstekt ryggbiff med klyftpotatis, ugnsgrillade rotgrönsaker och barbequesås. Slutligen, till efterrätt, bjöds det på vaniljspannacotta med hallontäcke och färska björnbär.
YUMMIE!
Det var helt underbart gott och jag blev så mätt så att jag knappt orkade efterrätten, haha. Det hör inte direkt till vanligheterna.

Idag känns det inte riktigt lika lyxigt när man kikar ut genom fönstret och möts av snöstorm......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback