D-day

Idag var det tandläkardags för första gången på 10 år.
Jag var faktiskt inte ens nervös. Det var som någon slags våg av självförtroende kom över mig och gav mig massor med mod. Mest rädd var jag ju för att få "domen".

Det var jättetrevliga kvinnor på mottagningen och det kändes bra redan efter att jag hade bokat tiden. Det kändes lika bra när jag kom in dit!
Först tog de röntgen så att man kunde se tänderna på en skärm bredvid. Det såg ut som att allt var snett och vint och jag blev jätterädd haha.
Sen kom tandis och undersökte mig. Hon var jättevarsam och det kändes knappt att hon petade på tänderna. Phu.

Jag har målat upp värsta scenariot med rotfyllning, tandlossning och tandurdragning. Sen får jag höra att jag har två hål. TVÅ. På 10 år. Och dessa två behövde inte ens lagas!!
Det var helt klart hål, men eftersom det inte var mer på alla dessa år tyckte tandis vi skulle vänta och se om vi kunde få det att stanna av med hjälp av bra skötsel av tänderna. Så hon tyckte vi kunde ha is i magen och vänta. Sen var det några små början till hål, men samma där - det sa de ju även för 10 år sedan och det har inte blivit mer än. Inte ens - vad jag trodde - i närheten av rotfyllning.

Jag är helt chockad. Det känns helt konstig att jag slipper laga. Dock ska jag dit och ta tandsten om nån vecka. Men jag skulle få bedövningssalva på tandköttet då iaf.

För en gång skull är jag riktigt stolt över mig själv. Att jag verkligen gjorde det! Att jag ringde och bokade en tid och fullföljde allt trots min tandläkarskräck.
Detta var mitt nyårslöfte jag i tysthet gav mig själv..... det måste vara första gången jag håller ett sånt också.

Kommentarer
Postat av: Fröken Holm

Ush, har en tid hos tandläkaren snart jag med :(

Postat av: Natasha Roxy

bra för dig:))!

2009-03-19 @ 23:20:16
URL: http://crazydoll.blogg.se/
Postat av: Amanda

Kul att det gick bra :)

Jag visste inte ens att man kunde ta bedövningssalva på tandköttet innan de tog bort tandsten. Det ska jag kräva nästa gång :P

2009-03-20 @ 06:53:48
URL: http://mjuppi.blogg.se/
Postat av: Mia

Men åh vad skönt att det gick så bra för dig! Både med besöket och att du inte behövde laga något =) Visst känner man en otrolig lättnad när man klarat av det, och det stärker verkligen självförtroendet! KRAM

2009-03-20 @ 07:59:10
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Malin S

Superbra gjort och va skönt att det inte var massor av åtgärder som behövdes fixas. Själv har jag tre besök framöver i samband med rotfyllning av två tänder. Är himla rädd för sprutorna och smärtan m.m. men detta ska jag fixa !!

2009-03-23 @ 19:11:03
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback