Snart så, snart så.....

Idag har vi varit nere på Tingsnäs och grillat med våra HR-klasser. Det var trevligt och vi hade tur med vädret.
Nu är det rejäl count down eftersom de sista betygen sätts på torsdag.
Många tycker ju att man har ett ganska glassigt jobb med bra tider och mycket ledigt. Och grilldagar med klasserna....Sant. MEN - de flesta ser inte baksidorna med jobbet. Eller, vad man gör för att förtjäna sin semester. Jag kan säga att den tiden är särskilt NU. Det är en sån oerhörd stress att få alla elever godkända och alla vaknar ju först NU. Och har varit i två månader. Jag har rättat många hundra uppgifter och uppsatser vill jag lova.
Min hjärna är som en förvirrad hönsgård och jag kommer inte ens ihåg vad klockan är fast jag tittat på den för två sekunder sedan. I'm a mess.
Huvudvärken är nästan vardag nu och jag är så trött så trött.

Igår fick jag i alla fall 6 rätt på V65 också . Jihooo! Såklart ingen "hög" utdelning, men väl 4600 spänn! Det är lite svårare att vinna på trav än på poker så det känns gött även om det inte är några stora summor. Det tråkiga var väl att favoriten vann i det loppet jag hade helgarderat. MORR.

Hilding är fortfarande halt. Såret läker sakta men säkert men det kommer nog ta sitt lilla tag.
På onsdag kommer vår ET och kollar Hildings rygg så det passar ju ändå bra eftersom han brukar vila 4 dagar efter det. Sen får vi utvärdera och se hur läget ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback