Sista lektionen

Idag har jag haft mina sista lektioner för detta läsår! Imorgon har jag bara någon komplettering som ska göras, men ingen riktig lektion. Sen på fredag är det avslutning! Tyvärr sade jag vid ett svagt ögonblick att jag skulle baka morotskaka tills dess, så jag får väl stå för mitt ord.
Idag hade en av mina elever med sig fika, och det var den godaste kladdkaka jag har ätit i hela mitt liv. MUMMA!
Varför bjuder elever på fika då?
Jag brukar sätta upp vissa regler i mitt klassrum. Det finns vissa saker som är tillåtna och vissa inte. Att göra något så urbota dumt som att svara i sin mobiltelefon under lektionstid är tex. inte tillåtet. Gör man det -  ja då ska man ju få något straff, eller hur? Men det där med "straff" kan vara lite komplicerat för gymnasieungdomar. Ett straff som de dock älskar är att man helt enkelt får bjuda resten av klassen på fika om man gör bort sig. Enkelt, roligt och omtyckt som straff. ;-)
Det var i detta fall anledningen till att vi fick smaka på jordens godaste kladdkaka idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback