Regn i massor

Så mycket regn som det har kommit den senaste helgen har jag aldrig sett maken till. I alla fall inte att det regnat så mycket non-stop. Det har kommit flera dm!
Det har så klart varit ett evigt rengörande av Hildings sår pga av vädret. Natten till idag fick de faktiskt till och med spendera natten inne. Det har de inte ens gjort i vinter. Men igår var det bara +5 grader och det öste ner hela dagen, plus att det blåste hemskt mycket också. Jalla frös så han skakade. Han hade förstås varit ute trots regnet eftersom det säkerligen blev långtråkigt att stå inne hela tiden.

Hältan hos Hilding börjar i alla fall gå ner lite så jag hoppas det går åt rätt väg nu.
På onsdag blir det "helrenovering" för då kommer tandis och senare på kvällen kommer hon som brukar vaccinera åt mig.
Bye bye sköna tusenlappar.....
Sorry för plånboken men inte så sorry för tottisarna. Det ska bli intressant att få veta vad det är som stör Hilding. Han kan ha lite fuffens för sig när han tuggar och då är det inte ens ett år sedan vi raspade.....

Skickade in ett "Kolla masken" på Jalla och det  visade 0 på allt. Bra! 300 spänn kostade det. Det var lite väl dyrt tycker jag. Alltså, ok att man inte ska hålla på och avmaska till höger och vänster men det är ändå en hel del dyrare att köra ett test och sedan ev. få lov att köpa medel.

Nu har vi fått scheman inför nästa läsår. Det ser rätt ok ut för min del . Dock gruvar jag mig lite eftersom en av de nya ettorna kommer att bli så nedrans stor. Det verkar som att det blir över 30 elever och det är inte skoj. Undervisningen blir inte på långa vägar så bra som den kan bli i en mindre klass. Sen kommer även två av mina små klasser att slås ihop till en större. Det är heller inte bra. Indragningar, indragningar, indragningar. När ska de förstå att det inte är rätt väg att gå att ha för många elever i en grupp??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herrejessus, jag har missat din blogg nu, har inte varit här på jäääätelänge... Mycket händer. Mina kusar har varit hos tandis, så tyvärr... Men det borde väl finnas folk som vill komma t Glenn? Å jag har inte kommit över än, men det blir! Måste ju kolla in Hilding!

2009-06-16 @ 09:06:19
Postat av: Johanna

Ja, jag menar ju inte vara anonym, men det var jag som skrev förra inlägget..

2009-06-16 @ 09:08:13
Postat av: Bröllopsbloggen

min pålle hatade tandläkarn det va en fasa....



Postat av: Sandrah

Johanna: Vi är 9 stycken så det är inga problem ;-)

2009-06-16 @ 17:32:50
Postat av: Anonym

Kanon!

2009-06-16 @ 21:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback