Fan också....

Jag vet att jag svär osedvanligt mycket för att tillhöra yrket svensklärare men tack och lov är ju en blogg ett ställe där man, oavsett yrke, får uttrycka sig hur som helst. På jobbet är min mun mycket renare så klart.

Just nu har jag dock rätt att svära för Hilding är inte hältfri!! Han var tillsynes hältfri i hagen men nu när vi körde första turen sedan balltrampet så upptäcker jag ju att hästen är halt fortfarande. I skritten är han inte det men i traven är han tydligt halt. Det har inte märkts i hagen men det kanske beror på underlaget. Nu var det rätt så hårda vägar och det kanske var avgörande. För säkerhets skull slet vi av skon när vi kom hem, i fall vi råkat sömsticka när vi slog på tappskon. Men det verkar inte vara något. Han är visserligen öm på samma sida som såret är, men även i hoven och det känns lite skumt.
Kan ett sånt sår verkligen orsaka så mycket? Det finns faktiskt en risk att han även fått nåt annat i samband med sitt balltramp ju, hovböld eller vad som helst.
Nej, det får nog tyvärr bli ett besök hos farbror veterinären i alla fall. Det är inte likt Hilding att inte vilja springa så mycket trots en svärm på 20 bromsar som förföljer en.

FAN också!! Varför kan jag inte få träna på som vanligt..... Jag viiiiilllllll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback