Utanför mitt fönster

Så här ser synen ut från mitt sovrumsfönster just nu. En konvalescent kille på bete. Nu har han gått och fläskat på sig i över en månad och jag vill börja träna pållen! Han har då mycket fett att omvandla till muskler iaf ;-)




Grimma på sniskan. I normala fall får inte den här herrn ha grimma på sig mer än när vi håller på med honom. Han får varken ha grimma i hagen eller i boxen, som normala hästar kan ha utan bekymmer. Men se den här herren lyckas alltid fastna i saker när han har grimman på sig. Alltid.  Sist han hade grimma på sig i boxen hittade jag honom med en krubba hängandes under hakan. Mmm, helt normalt. En av krubbans hakar hade hakat fast i grimmans ring och blev sittande där. En annan gång skulle herren klia sig på nåt när jag skulle ta ut honom från boxen, och ja - naturligtvis fastnade han i boxlåset och får lite smått panik. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback