Städdag

Idag är det inte så varmt ute så jag ska passa på att städa upp lite i huset. Det är massor med disk som står på hög och väntar på att få diskas. Vi har eldat så att det finns varmvatten att diska i. Nackdelen med att elda med ved är ju att man inte har varmvatten jämt. Samtidigt sparar vi hur mycket som helst eftersom vi har väldigt låga elräkningar. Elpatronen har dessutom gått sönder så vi har inget val än att elda med ved. Så - i dag blir det att göra såna sysslor som kräver varmvatten haha.

Jag får inte heller glömma att jag måste spela månadsfinalen i Sverigerankingen ikväll. (En pokerturnering) Jag höll faktiskt på att helt glömma bort det och det vore ju synd eftersom den är gratis. De är de 10% bäst placerade spelarna varje månad som får spela den och det är helt ok priser faktiskt. Med mitt flyt på sistone lär det väl dock inte gå så bra......

♥ har åkt till kvarnen i Orsa för att köpa lite hästmat. Veteklit tog slut under helgen. Jag har ju fått lov att ge Jalla det både morgon och kväll för att han ska få i sig sin Pronutrin. I början åt han ju gladeligen allt utan tjafs, men nu verkar det inte smaka så gott så man måste lura i honom det. Men nu är det knappt så han äter det ens med kli.....

Nej, dags att göra ett ryck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback