Inneboende

Mamma, pappa, yngstebror och Nemo är i Helsingborg och hälsar på mormor och hennes karl. Vi är kattvakt under tiden. Ville har dock ingen lust att vara hemma själv så har följer oss vart vi än går. Han är verkligen sällskapssjuk, Vi tycker så synd om honom som är ensam hemma, att han fått ett privilegium som inte våra egna katter har ens - att ligga i sängen sommartid! (JA - jag är vansinnigt löjligt rädd för fästingar och pga det är det totalt kattförbud i vår säng nu)
Mitt hjärta skulle ju gå sönder om jag skulle lyfta ner den stackars Ville ju.....




Idag blev det en tur med Jallagubben. Han är så duktig även om det var lite hoppigt idag. Men fan, jag börjar ana att den där hästen har bättre kondis än jag trodde. Jag tänkte ju ta det lugnt eftersom han stått i flera år (i princip) men grabben vill springa på och han verkar inte ens trött när vi kommer hem. Han får visserligen inte springa så mycket som han vill, lite lugnt måste vi ju ta det ändå. Vi får se vart det bär.
Hildungen får vila ytterligare nån dag eftersom han som sagt har ett nytt balltramp. OCH ÄN EN gång, JA - sen jag skrev sist , trampat av sig en skojävel! Torkar det inte upp innan nästa skoning så blir det flapskor, där med basta.

I lördag var jag en halv längd från 7 rätt på V75. Moraliskt sett borde min förlorande spik Evidence Ås, ha vunnit. Han gjorde ett kanonlopp i dödens och kopplade greppet på ledaren en bit innan mål. Dock blev han slagen av en smygkörd SJ's photocopy. Tack för den televerket. När man hade fått in tre andra spikar och ibland dem en 15-oddsare. GRRR
Varför kan inte jag få njuta av lite sköna cash för?! Nåja, blev ju iallafall en tröstslant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback