Håranalys

Ibland kommer man till en punkt då man inte riktigt vet vad man ska ta sig till. Det vet ju vi kära hästägare som brottas med diverse problem då och då. Jalla är ju en häst som man inte blir riktigt klok på. Att det är något fel på honom vet jag ju och att det sitter i något organ inombords - det vet jag också. Men sen är det så att det är oerhört kostsamt och problematiskt att konstatera ett problem. Det är inte så lätt att besöka en veterinär med en häst som har "diffusa" problem. Man kommer liksom ingenstans - förutom att man kommer hem med en nota på åtskilliga tusenlappar och inte ett jota klokare.

SÅ - vad gör man då? JO - man greppar de små halmstrån som finns. I detta fall, hårstrån. Jag har funderat länge, men idag tog jag saxen och klippte av lite man, lade det i ett kuvert och skickade det för håranalys.
Jo men. Jag har tvingat i hästen Pronutrin i några veckor nu utan resultat, så nu provar vi nästa grej. Eller, jag ska inte säga att jag emd säkerhet vet att Pronutrinet inte gav resultat. Det är ju svårt att säga efter så kort tid. Men själva kuren märkte jag inget av iaf.

Men va fan, kunde man genom håranalys konstatera att Napoleon hade förhöjda mängde arsenik i sin kropp måste man väl ändå kunna se nåt. Det är ju bara att titta på sitt eget hår för att kunna se att det sätter sina spår att äta skräp. Hår speglar en hel del.
Nåja,vi får se om jag blir något klokare eller bara fattigare som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Johanna Engman

Ja, det funkar faktiskt, och ett tips är att skicka in ett prov på dig själv också.

Har skickat förut på både mig, Blondie och Bengan...

2009-07-14 @ 11:10:24
Postat av: Sandrah

Omg...jag skulle nog inte ens vilja VETA alla fel som finns på mig, hahaha. Eller, snarare - jag vet nog att jag lider brist på det mesta i vitaminväg....host

Vad sa han om er?? Buke-PM tack!;-)

2009-07-14 @ 14:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback